DAJ CYNK

Wyniki UPC za 1Q2020: 100 tys. nowych subskrypcji przez rok

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

UPC wyniki 1Q2020

UPC Polska zakończyło pierwszy kwartał 2020 roku z bazą klientów powiększoną do 1,490 mln. Korzystali oni z 3,185 mln usług. Operator zanotował dynamiczny wzrost liczby klientów usług komórkowych oraz podłączył kilkanaście tysięcy gospodarstw domowych do gigabitowej sieci światłowodowej.

- Miniony kwartał był dla nas 7. kwartałem wzrostu z rzędu – po raz kolejny pozyskaliśmy nowych klientów i zwiększyliśmy liczbę cyfrowych subskrypcji. Pomimo bezprecedensowej sytuacji, w jakiej znaleźliśmy się w obliczu COVID-19, UPC dotrzymało obietnicy dostarczania niezawodnych usług oraz zapewniania klientom najwyższej jakości obsługi. W ramach programu #dzialamyztroska nasz zespół jest mocno zmotywowany, aby wspierać klientów i spełniać ich potrzeby, umożliwiając im kontakt z bliskimi, efektywną pracę i korzystanie z cyfrowej rozrywki. Jestem dumny z każdego pracownika UPC i naszej niezawodnej postawy w obliczu tego wyzwania, a tym samym pewny naszej strategii dalszego inwestowania i rozwijania marki UPC, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby gospodarstw domowych w przyszłości.

- powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska

Zobacz: UPC wdraża rozwiązanie chmurowe Anthos Google Cloud
Zobacz: Nowy sprzęt w ofercie UPC Polska: routery LTE i telewizory

Liczba subskrypcji w UPC Polska przez rok wzrosła o 100 tysięcy

W pierwszym kwartale 2020 roku UPC podniosło średnią prędkość łączy internetowych oferowanych klientom do 270 Mb/s (250 Mb/s kwartał wcześniej). Liczba klientów korzystających z usług internetowych UPC wyniosła 1 214 300, co oznacza wzrost o 11,7 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem. Liczba użytkowników modemu Connect Box osiągnęła 727 740, co oznacza wzrost o 90,8 tys. w ciągu roku i stanowi 59,9% bazy klientów usług internetowych. 

UPC wyniki 1Q2020 subskrypcje

Liczba użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła przez pierwsze trzy miesiące roku o 12,5 tys. i o 4,1 tys. w ujęciu rocznym, osiągając poziom 1 276 100 subskrypcji. W ciągu roku liczba użytkowników platformy Horizion wzrosła o 67 300, do 743 300. UPC Polska dodało 22 kanały do platformy Horizon GO, zwiększając ich liczbę do 157. Z aplikacji można korzystać na urządzeniach z Android TV, Amazon Fire TV oraz Apple TV. Liczba usług mobilnych przez kwartał urosła o 7,2 tys., osiągając poziom 16 200.

Zobacz: [Aktualizacja] Awaria UPC i Liberty Global – problem nie tylko w Polsce, także w innych krajach Europy
Zobacz: #Zostańwdomu z UPC: nowości w ofercie VOD i kolejne okno otwarte

UPC Biznes nadal rośnie

W I kwartale UPC Biznes kontynuowało pozytywny trend wzrostowy we wszystkich segmentach, koncentrując się na potrzebach klientów i pomagając im w wyzwaniach związanych z kryzysem.

Giga Ekspansja dociera do nowych klientów

Na koniec marca 2020 roku w zasięgu szerokopasmowej sieci UPC znajdowało się 3 562 500 gospodarstw domowych, o 14,7 tys. więcej niż trzy miesiące wcześniej i 83,1 tys. więcej niż na koniec pierwszego kwartału 2019 roku. UPC Polska podpisało umowy z Ineą i Nexerą na dostęp do ich sieci zbudowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). W związku z tym będą one świadczyć usługi hurtowe UPC w modelu BSA, co pozwoli UPC dotrzeć ze swoimi usługami cyfrowymi do milionów nowych klientów.

UPC wyniki 1Q20120 podsumowanie

Zobacz: Wyniki Orange po 1Q2020: jest dobrze, ale szykują się spadki
Zobacz: Kwietniowe wyniki speedtestu: Inea i T-Mobile wciąż na szczycie rankingów

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UPC