DAJ CYNK

Vectra podnosi ceny. Klienci protestują

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Od 1 listopada kolejna część klientów Grupy Vectra będzie się musiała liczyć z podwyżkami. Ponownie chodzi o abonentów korzystających z oferty sieci Multimedia.

 

Grupa Vectra od kilku miesięcy podnosi ceny swoich usług, obejmując podwyżkami kolejne grupy klientów. Jak donosi portal WirtualneMedia.pl, tym razem e-maile z powiadomieniem o nowych cenach otrzymały osoby korzystające z oferty Multimedia Polska, wchodzącej w skład Grupy.

Działania Vectry nie są odosobnionym przypadkiem, bo już od blisko roku operatorzy telekomunikacyjni zaczęli dodawać do swoich umów klauzule inflacyjne. Są to zapisy w umowie, które pozwalają telekomom podnieść cenę abonamentu wraz z rosnącą inflacją. Z tej prawnej możliwości w szczególności korzysta Vectra, która w tym roku miała już na koncie kilka takich podwyżek, obejmujących kolejne grupy klientów. 

Vectra informuje o tym w e-mailach. Tym razem waloryzacji poddani zostali abonenci Multimedia Polska z umową na czas określony. W komunikatach operator wyjaśnia, że przyczyną podwyżek jest inflacja, która według GUS w pierwszym półroczu 2023 roku wyniosła 15 proc. W praktyce ceny mogą wzrosnąć od kilku do kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Kwota ta jest uzależniona od liczby wykupionych usług.

Ostatnio podobne komunikaty Vectra rozsyłała w sierpniu i wrześniu, a nowe ceny wchodziły w życie odpowiednio od września i października. Już wtedy podwyżki objęty część klientów sieci Multimedia Polska. Jak wynika z wyjaśnień Vectry przesłanych do portalu WirtualneMedia.pl, abonenci Multimediów mieli być objęci nowymi cenami już wcześniej, ale cały proces waloryzacji z powodów technicznych jest rozłożony w czasie – stąd też niektórzy dostają komunikaty o podwyżkach wcześniej, inni później.

Z opinii klientów Grupy Vectra zamieszczanych na forach internetowych wynika, że w niektórych przypadkach ceny zostały podniesione w dwa albo trzy miesiące po przedłużeniu lub podpisaniu nowej umowy. Sposób podnoszenia cen i informowania o tym fakcie wywołuje wiele zastrzeżeń ze strony abonentów. Cześć z nich zwróciła się o interwencję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – obecnie liczba skarg wynosi ponad 200

Zobacz: Vectra podnosi ceny i to znacząco
Zobacz: T-Mobile rozszerza zasięg światłowodu. Pomoże w tym Vectra

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Vectra

Źródło tekstu: WirtualneMedia.pl