DAJ CYNK

Virgin Mobile podsumowuje 2016 rok

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

Virgin Mobile zakończył miniony rok z ponad 80 mln przychodów. To dwa razy więcej niż rok temu i 10 razy więcej niż 2 lata temu. Baza Virgin wynosiła 412 tys. klientów, a mimo obowiązku rejestracji kart SIM operator utrzymał liczbę klientów z III kwartału praktycznie bez zmian.

Virgin Mobile zakończył miniony rok z ponad 80 mln przychodów. To dwa razy więcej niż rok temu i 10 razy więcej niż 2 lata temu. Baza Virgin wynosiła 412 tys. klientów, a mimo obowiązku rejestracji kart SIM operator utrzymał liczbę klientów z III kwartału praktycznie bez zmian.

Mimo zmian zachodzących na rynku telekomunikacyjnym i wyzwań wynikających z wytycznych ustawodawcy, z sukcesem zrealizowaliśmy ten cel. Przed nami kolejne ambitne plany i cele na drodze do miliona klientów do końca 2018 roku - mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile.

W ubiegłym roku zostało przeniesionych łącznie 1,7 mln numerów. Virgin Mobile z wynikiem netto 52,7 tys. numerów uplasował się na drugiej pozycji wyprzedzając w rankingu Orange, Plusa i T-Mobile oraz pozostałych operatorów wirtualnych.

Zobacz: Statystyki przenośności numerów w 2016 roku.

Wyniki za 2016 rok wyraźnie pokazują, że jako największy operator wirtualny bez własnych punktów sprzedaży jesteśmy ważnym graczem na rynku usług telekomunikacyjnych. Nasza oferta cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, którzy chętnie przenoszą numery do sieci Virgin Mobile. Istotną rolę odgrywa także jakość obsługi, w tym szybkość reakcji na pytania klienta - mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile dodając, ze pracownicy CMOK odebrali w 2016 roku ponad 381 tys. telefonów i odpowiedzieli na ponad 141 tys. maili.

2016 rok Virgin zakończył z wynikiem 65% zarejestrowanej bazy kart SIM. Operator obserwuje dynamikę klientów w procesie rejestracji i estymuje, że 90% bazy dokona rejestracji. Na koniec ubiegłego roku klienci Virgin Mobile, oprócz rejestracji on-line, mogli zarejestrować karty osobiście w punktach partnerskich, takich jak placówki eurobanku, sieci Poczty Polskiej i Ruchu, stacje benzynowe Statoil, punkty Telakces, Teletorium, Inmedio, Inmedio Cafe, Relay, 1 minute, Discover, Hubiz, Hello, Virgin i niezależne punkty GSM. Rejestracja była także możliwa w ramach bankowości internetowej, m.in. dla klientów ING Banku Śląskiego i Banku Millenium. W kolejce czeka następne 10 tysięcy punktów, gdzie będzie możliwa rejestracja.

Obowiązek rejestracji kart wyraźnie wpływa na zachowania klientów dotyczące zakupu nowego numeru. Analizując naszą bazę widzimy, że struktura nabywców znacząco się zmieniła - obecnie mamy większy odsetek klientów lojalnych i dużą mniejszą rotację. Klienci chętnie korzystają z narzędzi, które z myślą o nich wdrożyliśmy. Przykładem jest m.in. aplikacja mobilna Klub Virgin, która w minionym roku została pobrana ponad 27 tys. razy. Z kolei z Virgin Okazje użytkownicy pobrali 15 tysięcy darmowych zniżek - dodaje prezes Virgin Mobile. Najbardziej popularnymi zniżkami były darmowe filmy na portalu VoD.pl., zniżki do TelePizzy i na portal pyszne.pl.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Virgin Mobile