DAJ CYNK

Wartość mobilnego rynku gier przekroczyła 60 mld dolarów. To dużo więcej niż w przypadku gier na PC i konsole razem wziętych

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Rynek gier i mediów interaktywnych urósł w 2018 roku o 13% w stosunku do sytuacji sprzed roku. Duża w tym zasługa gry Fortnite, która zarobiła więcej niż jakikolwiek tytuł wcześniej.

W 2018 roku na gry i powiązane z nimi interaktywne media wydano 119,6 mld dolarów. Za ponad połowę tej kwoty, 61,3 mld dolarów, odpowiadają gry mobilne. Wartość rynku gier PC i konsolowych wyniósł odpowiednio 35,6 mld dolarów i 12,7 mld dolarów. Dużym powodzeniem cieszyły się tytuły free-to-play, czyli darmowe gry z zaszytymi mikropłatnościami za różnego rodzaju dodatki. Zagarnęły one w ubiegłym roku 80% wartości rynku gier cyfrowych. 62% tej kwoty trafiło na rynek azjatycki.

Gry premium są bardziej popularne na rynkach zachodnich. W Ameryce Północnej i Europie wygenerowano 80% wartości globalnego rynku tego typu tytułów. Sama gra Red Dead Redemption 2 zarobiła w IV kwartale 2018 roku 516 mln dolarów, pomagając urosnąć rynkowi gier premium o 10% w ujęciu rocznym. Dalszy przychód dziei tej grze będzie możliwy w 2019 roku, kiedy wyjdzie jej wersja multiplayer, Red Dead Online.

Media interaktywne zarobiły w 2018 roku 11,8 mld dolarów. 5,2 mld dolarów przypadło na materiały GVC, które zgromadziły ponad 850 mln widzów. Rynek XR wart był 6,6 mld dolarów. Spora w tym zasługa rozwiązań typu Oculus Go oraz innych samodzielnych urządzeń wirtualnej rzeczywistości.

Zobacz: Fortnite działa w 60 klatkach na sekundę na nowych urządznieach Apple
Zobacz: Fortnite i PUGB w jednym? Xiaomi pracuje nad mobilną grą Survival Game z trybem Battle Royale
Zobacz: Fortnite dla Androida już dostępny

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Pixabay

Źródło tekstu: SuperData