Grupa Polsat Plus podsumowała III kwartał 2021 roku. Operator szczyci się 20 mln usług, rozbudową sieci 5G, nową identyfikacją wizualną kluczowych marek, a także wypłatą rekordowej dywidendy w wysokości 767 mln zł.
Grupa Polsat Plus po raz pierwszy prezentuje dane operacyjne uwzględniające działalność Netii i Premium Mobile, których Grupa została wyłącznym właścicielem.
W sumie Grupa jako swe najistotniejsze dokonania w trzecim w kwartale wymienia:
Nasza Grupa nie zwalnia tempa i pozostaje liderem technologii 5G, mając w jej zasięgu już ponad 17 mln osób. Zapewniamy najlepsze, najszybsze i jedyne prawdziwe 5G w Polsce. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zasięg naszej sieci 5G objął kolejne 2 mln mieszkańców Polski, a takie tempo rozwoju jest możliwe m.in. dzięki partnerstwu z Cellnex Telecom
– ocenił Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.
Sieć 5G Plusa jest już dostępna w ponad 700 miejscowościach dla ponad 17 mln osób. Liczba stacji siesi 5G w Polsce wzrosła do ponad 2700. Nowe nadajniki pojawiły się zarówno w lokalizacjach, w których sieć 5G była już dostępna, jak i w blisko 200 nowych miejscowościach.
Zobacz: 5G Plusa dociera do ponad 17 mln mieszkańców Polski
Grupa Polsat Plus wprowadziła nową identyfikację wizualną najważniejszych marek Grupy, ze wspólnym hasłem „Ty rządzisz. Wybierz swoje wszystko”. Nowe graficznie logotypy otrzymały marki Plus i Polsat, marka Polsat Box zastąpiła markę Cyfrowy Polsat, serwisy Ipla i Cyfrowy Polsat Go zostały połączone w jeden serwis o nowej nazwie Polsat Box Go, a Telewizja Polsat uruchomiła zupełnie nowy, bezpłatny (w modelu reklamowym) serwis Polsat Go z treściami Telewizji Polsat.
Zobacz: Grupa Polsat Plus: główny etap kampanii rebrandingowej z Philem Collinsem i polskimi gwiazdami
W lipcu Grupa została wyłącznym właścicielem Netii oraz operatora MVNO Premium Mobile. W związku z tym od III kw. wyniki finansowe i operacyjne tych spółek zaczęła raportować łącznie w ramach Grupy Polsat Plus. Grupa wydzieliła i będzie raportować odrębnie wyniki operacyjne segmentu B2B.
W nowym ujęciu, uwzględniając dane Netii i Premium Mobile, Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług, a ponad 2,4 mln jej klientów korzysta z usług multiplay. Grupa odnotowała też wzrost bazy usług przedpłaconych do 2,77 mln, który ma wynikąć z dobrej sprzedaży usług komórkowych, wspartej konsolidacją Premium Mobile. Rośnie w nich ich średni przychód na użytkownika – do poziomu 16,4 zł.
Liczba usług kontraktowych, które świadczy klientom indywidualnym, zwiększyła się o 410 tys. (3,1%) rok do roku. Średni przychód od tych klientów wzrósł o 6% rok do roku, do czego przyczyniają się taryfy 5G. Niezmiennie na poziomie 6,9% pozostaje wskaźnik rezygnacji z usług wśród klientów indywidualnych.
Liczba świadczonych przez GPP aktywnych usług przedpłaconych (z telewizją włącznie) wzrosła r/r o 102 tysiące (+3,8%), osiągając poziom 2,773 mln na koniec trzeciego kwartału. Wzrost bazy usług przedpłaconych wynika zdaniem operatora z dobrej sprzedaży usług komórkowych, wspartej konsolidacją Premium Mobile.
Baza klientów kontraktowych w segmencie B2C, obejmująca również klientów Netii i Premium Mobile, wyniosła 6,069 mln. Łączna liczba klientów kontraktowych B2B wyniosła 68,8 tys. na koniec omawianego okresu (-0,1% r/r).
Wzrost r/r o 421 tys. (7,3%) klientów telefonii komórkowej to efekt m.in. akwizycji operatora Premium Mobile.
Liczba usług płatnej telewizji notowała spadek o 34 tys. r/r, co było głównie związane z mniejszą liczbą świadczonych usług telewizji satelitarnej kompensowaną większą liczbą świadczonych usług telewizji internetowej (IPTV/OTT).
Grupa zanotowała także wzrost r/r o 22 tys. (1,1%) klientów Internetu w kontraktach B2C. Wzrost ten wynikał przede wszystkim ze zwiększonego popytu na usługi dotyczące transmisji danych w sytuacji lockdownów spowodowanych epidemią COVID-19. O -31,3% spadł jednak internet w ofertach przedpłaconych.
Jednocześnie Grupa ma silną pozycję w segmencie usług B2B, do czego przyczynia się współpraca z Netią. Łączna liczba klientów B2B Grupy utrzymuje się na stabilnym poziomie ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.
Przychody Grupy Polsat Plus w trzecim kwartale wzrosły 0,9% r/r, osiągając poziom 3.032 mln zł. Eliminując wpływ obniżonych rozliczeń międzyoperatorskich, wynikających z regulacji MTR/FTR, przychody całkowite wzrosły o 2,5% r/r. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 904 mln zł, a wolne przepływy pieniężne rosną, osiągając wysoki poziom ponad 1,4 mld zł w ujęciu 12-miesięcznym.
Na wzrost przychodów wpływ miały w głównej mierze: wzrost przychodów detalicznych, niższy poziom przychodów hurtowych, niższe przychody ze sprzedaży sprzętu, wzrost pozostałych przychodów ze sprzedaży przede wszystkim w wyniku konsolidacji przychodów spółki Esoleo.
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
mln PLN | III kwartał 2021 | zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży | 3,032 | +2,5% |
Skorygowana EBITDA | 904 | +0% |
Skorygowana marża EBITDA | 29,8% | -6,2 p.p. |
Wyniki finansowe segmentu usług B2C i B2B
mln PLN | III kwartał 2021 | zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży | 2592 | 0% |
Koszty operacyjne | 1812 | 10% |
EBITDA skorygowana, z wył. wyniku NetCo | 786 | 1% |
Marża EBITDA skorygowana, z wył. wyniku NetCo | 30,3% | 0,3 p.p. |
Wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 0,65x (dług netto/EBITDA LTM) w wyniku sfinalizowania transakcji z Cellnex Telecom.
Karty SIM | Abonament | Prepaid | Internet (abonament) |
Internet (prepaid) |
Łącznie |
1Q2015 | 6,553 mln | 3,776 mln | 1,439 mln | 0,193 mln | 11,957 mln |
2Q2015 | 6,532 mln | 3,972 mln | 1,483 mln | 0,193 mln | 11,933 mln |
3Q2015 | 6,505 mln | 3,685 mln | 1,517 mln | 0,231 mln | 11,939 mln |
4Q2015 | 6,517 mln | 3,592 mln | 1,595 mln | 0,231 mln | 11,934 mln |
1Q2016 | 6,536 mln | 3,496 mln | 1,647 mln | 0,256 mln | 11,936 mln |
2Q2016 | 6,536 mln | 3,473 mln | 1,667 mln | 0,284 mln | 11,971 mln |
3Q2016 | 6,617 mln | 3,223 mln | 1,722 mln | 0,260 mln | 11,822 mln |
4Q2016 | 6,730 mln | 2,972 mln | 1,757 mln | 0,219 mln | 11,679 mln |
1Q2017 | 6,785 mln | 2,646 mln | 1,766 mln | 0,184 mln | 11,382 mln |
2Q2017 | 6,811 mln | 2,617 mln | 1,773 mln | 0,181 mln | 11,381 mln |
3Q2017 | 6,865 mln | 2,624 mln | 1,783 mln | 0,193 mln | 11,464 mln |
4Q2017 | 6,932 mln | 2,579 mln | 1,809 mln | 0,178 mln | 11,498 mln |
1Q2018 | 6,998 mln | 2,539 mln | 1,814 mln | 0,169 mln | 11,520 mln |
2Q2018 | 7,098 mln | 2,546 mln | 1,804 mln | 0,163 mln | 11,611 mln |
3Q2018 | 7,209 mln | 2,550 mln | 1,810 mln | 0,152 mln | 11,723 mln |
4Q2018 | 7,345 mln | 2,424 mln | 1,815 mln | 0,127 mln | 11,712 mln |
1Q2019 | 7,452 mln | 2,388 mln | 1,801 mln | 0,111 mln | 11,752 mln |
2Q2019 | 7,598 mln | 2,418 mln | 1,795 mln | 0,102 mln | 11,913 mln |
3Q2019 | 7,752 mln | 2,443 mln | 1,802 mln | 0,093 mln | 12,090 mln |
4Q2019 | 7,895 mln | 2,416 mln | 1,796 mln | 0,080 mln | 12,107 mln |
1Q2020 | 8,017 mln | 2,393 mln | 1,799 mln | 0,073 mln | 12,271 mln |
2Q2020 | 8,189 mln | 2,364 mln | 1,789 mln | 0,068 mln | 12,411 mln |
3Q2020 | 8,367 mln | 2,449 mln | 1,792 mln | 0,064 mln | 12,672 mln |
4Q2020 | 8,535 mln | 2,446 mln | 1,827 mln | 0,058 mln | 12,808 mln |
1Q2021 | 8,552 mln | 2,458 mln | 1,821 mln | 0,053 mln | 12,831 mln |
2Q2021 | 8,650 mln | 2.424 mln | 1,816 mln | 0.047 mln | 12,937 mln |
3Q2021 | 8,781 mln | 2,442 mln | 1,787 mln | 0,044 mln | 13,045 mln |
Przychód | Zysk netto | EBIDTA | Marża EBIDTA | |
1Q2015 | 2,329 mld zł | 170,9 mln zł | 896,6 mln zł | 38,5% |
2Q2015 | 2,469 mld zł | 305 mln zł | 977 mln zł | 39,6% |
3Q2015 | 2,415 mld zł | 502,5 mln zł | 930 mln zł | 38,5% |
4Q2015 | 2,610 mld zł | 186 mln zł | 891 mln zł | 33,8% |
1Q2016 | 2,364 mld zł | 179 mln zł | 846 mln zł | 35,8% |
2Q2016 | 2,443 mld zł | 231 mln zł | 935 mln zł | 38,3% |
3Q2016 | 2,110 mld zł | 270 mln zł | 957 mln zł | 40,1% |
4Q2016 | 2,535 mld zł | 342 mln zł | 902 mln zł | 35,6% |
1Q2017 | 2,389 mld zł | 271 mln zł | 929 mln zł | 38,9% |
2Q2017 | 2,470 mld zł | 282 mln zł | 964 mln zł | 39,0% |
3Q2017 | 2,391 mld zł | 235 mln zł | 851 mln zł | 35,6% |
4Q2017 | 2,579 mld zł | 157 mln zł | 873 mln zł | 33,9% |
1Q2018 | 2,346 mld zł | 292 mln zł | 890 mln zł | 37,9% |
2Q2018 | 2,603 mld zł | 231 mln zł | 946 mln zł | 36,1% |
3Q2018 | 2,735 mld zł | 227 mln zł | 920 mln zł | 33,6% |
4Q2018 | 3,002 mld zł | 66,1 mln zł | 941 mln zł | 31,4% |
1Q2019 | 2,792 mld zł | 300 mln zł | 1,038 mld zł | 38,2% |
2Q2019 | 2,923 mld zł | 269 mln zł | 1,076 mld zł | 36,8% |
3Q2019 | 2,892 mld zł | 236,5 mln zł | 1,021 mld zł | 35,3% |
4Q2019 | 3,069 mld zł | 311,9 mln zł | 1,062 mld zł | 32,7% |
1Q2020 | 2,849 mld zł | 184 mln zł | 1,027 mld zł | 36,0% |
2Q2020 | 2,863 mld zł | 291 mln zł | 1,002 mld zł | 35,0% |
3Q2020 | 3,004 mld zł | 345 mln zł | 1,082 mld zł | 36,0% |
4Q2020 | 3,248 mld zł | 326,7 mln zł | 1,127 mld zł | 34,7% |
1Q2021 | 2,987 mld zł | 390,4 mln zł | 1,083 mld zł | 36,2% |
2Q2021 | 3,160 mld zł | 541,7 mln | 1,141 mld zł | 36,1% |
3Q2021 | 3,032 mld zł | 3148,7 mln | 904 mln | 29,8% |
Przychód na klienta | Abonament | Prepaid |
1Q2015 | 85,8 zł | 17,3 zł |
2Q2015 | 87,0 zł | 18,3 zł |
3Q2015 | 88,1 zł | 19,0 zł |
4Q2015 | 88,3 zł | 18,5 zł |
1Q2016 | 87,0 zł | 17,7 zł |
2Q2016 | 88,4 zł | 18,9 zł |
3Q2016 | 88,6 zł | 18,7 zł |
4Q2016 | 90,7 zł | 19,2 zł |
1Q2017 | 89,1 zł | 18,7 zł |
2Q2017 | 89,6 zł | 20,5 zł |
3Q2017 | 88,4 zł | 20,2 zł |
4Q2017 | 89 zł | 20,1 zł |
1Q2018 | 81,9 zł (MSSF 15) | 20,1 zł |
2Q2018 | 82,9 zł (MSSF 15) | 20,4 zł |
3Q2018 | 84,0 zł (MSSF 15) | 20,8 zł |
4Q2018 | 84,0 zł (MSSF 15) | 20,3 zł |
1Q2019 | 82,9 zł (MSSF 15) | 20,1 zł |
2Q2019 | 83,4 zł | 20,8 zł |
3Q2019 | 84,8 zł | 20,8 zł |
4Q2019 | 85,6 zł | 20,3 zł |
1Q2020 | 85,4 zł | 20,7 zł |
2Q2020 | 86,5 zł | 21,4 zł |
3Q2020 | 86,9 zł | 21,5 zł |
4Q2020 | 89,9 zł | 21,8 zł |
1Q2021 | 90,5 zł | 21,5 zł |
2Q2021 | 91,4 zł | 22,0 zł |
3Q2021 | 90,3 zł | 21,4 zł |
Zobacz: Wyniki Grupy Polsat Plus za II kwartał 2021: ponad 15 mln w 5G, wzrost przychodów i klientów
Źródło zdjęć: Grupa Polsat Plus
Źródło tekstu: Grupa Polsat Plus