DAJ CYNK

Wyniki Lenovo po 3Q2015

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Grupa Lenovo poinformowała o wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2015 r. Przychody kwartalne wyniosły 12,2 mld dolarów.

Grupa Lenovo poinformowała o wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2015 r. Przychody kwartalne wyniosły 12,2 mld dolarów, co stanowi wzrost o 16% w ujęciu rok-do-roku. Zysk brutto firmy za drugi kwartał roku finansowego wzrósł o 8% w ujęciu rok-do-roku do poziomu 1,6 mld dolarów, a marża brutto wyniosła 13%. Grupa wygenerowała jednak stratę netto, która wyniosła 714 mln dolarów.

Na straty wpłynęły plany reorganizacyjne, o których firma powiadomiła w raporcie o wynikach za I kwartał. Dotyczą one m.in. ogólnoświatowej redukcji wydatków we wszystkich działach, integracji działu System x, integracji organizacji i marki Motorola oraz Lenovo Mobile Business Group, a także opróżnienia zapasów smartfonów. W przyszłości działania te mają doprowadzić do istotnego zmniejszenia wydatków o ok. 650 mln dolarów w drugiej połowie roku oraz o ok. 1,35 mld dolarów w skali rocznej.

W PC Group (PCG), która obejmuje komputery PC i tablety z systemem Windows, sprzedaż kwartalna Lenovo sięgnęła 8,1 mld dolarów, a dochód przed opodatkowaniem osiągnął poziom 406 mln dolarów (spadek o 17% rok-do-roku).

Sprzedaż kwartalna Mobile Business Group (MBG), która obejmuje produkty działu Motorola, telefony komórkowe pod marką Lenovo, tablety z systemem Android oraz telewizory inteligentne, wyniosła 2,7 mld dolarów, co stanowi wzrost o 104% w ujęciu rok do roku dzięki uwzględnieniu przychodów Motoroli. Wkład Motoroli w przychody Lenovo MBG wyniósł 1,4 mld dolarów. Łączne straty MBG przed opodatkowaniem wyniosły 217 mln dolarów.

W II kwartale opróżniono przestarzałe zapasy, uproszczono ofertę produktów i wprowadzono na rynek nowe produkty, takie jak wzmocniony Droid Turbo 2, Moto 360 i Vibe P1. Po zakończeniu restrukturyzacji Lenovo oczekuje, że dział MBG utrzyma obroty na takim poziomie, by osiągnąć cel rentowności w ciągu jednego-dwóch kwartałów.

Wolumen sprzedaży produktów mobilnych Lenovo wzrósł o 11% w ujęciu rok-do-roku. Sprzedano 18,8 mln sztuk. W pierwszej połowie tego roku finansowego rynki poza Chinami złożyły się na 70% wolumenu sprzedaży, podczas gdy rok temu ich udział wynosił zaledwie 19%. Na głównych rynkach rozwijających się w Indonezji, Rosji, Indiach i Brazylii firma Lenovo prześcignęła rynek smartfonów odpowiednio o 12, 175, 48 i 4 punkty procentowe. Na rynku tabletów Lenovo umocniło się na 3. miejscu w skali światowej z udziałem 6,3% - sprzedano 3,1 mln sztuk.

Dane w rozbiciu geograficznym prezentują się następująco:

  • Sprzedaż skonsolidowana chińskiego oddziału Lenovo w drugim kwartale roku finansowego spadła o 12% w ujęciu rok do roku do 3,3 mld dolarów, co stanowi 28% światowej sprzedaży firmy. Marża operacyjna zmniejszyła się do 4,1%.
  • W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wyniosła 2 mld dolarów i stanowiła 16% światowej sprzedaży firmy, a marża operacyjna spadła do 1,1%.
  • Sprzedaż skonsolidowana w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) w drugim kwartale wyniosła 3,2 mld dolarów, co stanowi wzrost o 6% w ujęciu rok do roku. Wkład regionu EMEA w łączną sprzedaż Lenovo na świecie wyniósł 26%. Marża operacyjna wyniosła 0,7%.
  • Sprzedaż skonsolidowana w Ameryce Północnej i Południowej wzrosła w drugim kwartale o 70% w ujęciu rok do roku do poziomu około 3,7 mld dolarów, na co wpływ miały oba przejęcia. Wynik ten stanowił 30% łącznej sprzedaży Lenovo na świecie. Marża operacyjna wzrosła do poziomu -2%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Lenovo, wł