DAJ CYNK

Wyniki Lenovo po 3Q2017

msnet

Prawo, finanse, statystyki

W III kwaratale Lenovo sprzedał 15,3 mln smartfonów - o 10% więcej, niż przed rokiem i o 37% więcej niż w II kwartale.



W III kwaratale Lenovo sprzedał 15,3 mln smartfonów - o 10% więcej, niż przed rokiem i o 37% więcej niż w II kwartale.

Na ogólny wzrost sprzedaży wpłynęły dobre wyniki w Europie Zachodniej (wzrost dostaw o 71%), Ameryce Łacińskiej (wzrost o 69%) i Ameryce Północnej (wzrost o 67%). W Ameryce Łacińskiej firma Lenovo osiągnęła rekordowy udział w rynku na poziomie 17,7%, co oznacza wzrost o 6,5 p.p. w ujęciu rok do roku.

Dział Mobile Business Group (MBG) Lenovo, który produkuje smartfony pod marką Moto i Lenovo, odnotował wzrost obrotów w ujęciu rok do roku oraz znaczny, 19% wzrost z kwartału na kwartał, na co wpłynęła mocna dynamika sprzedaży smartfonów Moto. Wzrost tego działu trwa już trzeci kwartał z rzędu. Znacznie wzrosło zapotrzebowanie na modele Moto G i Moto E w ujęciu rok do roku, podczas gdy wzrost popytu na Moto Z wyniósł 18% w ujęciu kwartał do kwartału. Współczynnik sprzedaży powiązanych akcesoriów Moto Mods zwiększył się do 37%, podczas gry w ubiegłym kwartale wynosił 30%.

Wszystkie działy Lenovo wypracowały w III kwartale 2017 roku sprzedaż w wysokości 11,8 mld dolarów, co stanowi wzrost o 5% w ujęciu rocznym i 18% w porównaniu z II kwartałem bieżącego roku. Wzrost przychodów z kwartału na kwartał uzyskano we wszystkich trzech głównych obszarach działalności: centra danych, urządzenia mobilne oraz komputery PC i urządzenia inteligentne. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 104 mln dolarów, do 35 mln dolarów.

Zobacz: Test telefonu Motorola Moto Z2 Play

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Lenovo