Przychody Grupy Multimedia Polska w 2015 roku wyniosły 709,47 mln zł, co oznacza wzrost o 0,5% w porównaniu do 2014 roku. Zysk netto w tym okresie wzrósł o 70% do 86,2 mln zł.
Przychody Grupy Multimedia Polska w 2015 roku wyniosły 709,47 mln zł, co oznacza wzrost o 0,5% w porównaniu do 2014 roku. Zysk netto w tym okresie wzrósł o 70% do 86,2 mln zł. W 2015 roku skorygowana EBITDA wyniosła 356,1 mln zł i była niższa o 5% w stosunku do roku wcześniejszego.
Przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,43%, z Internetu 31,5%, z telefonii 14,58%, pozostałe źródła stanowiły 4,48%. Operator podał, że większość przychodów pochodzi od klientów indywidualnych, a tylko 7% od klientów instytucjonalnych.
Na koniec 2015 r. Multimedia Polska świadczyła usługi dla 824 tys. abonentów (wzrost o ok. 4 tys.), z których ok. 310,5 tys. osób korzystało z pakietów dwóch wybranych usług, a ok. 130,3 tys. zamówiło usługę multi play (pakiet trzech lub więcej usług).
Wszyscy łącznie korzystali z 1,674 mln usług (RGU):
- wideo - 816 tys. (wzrost o 36,5 tys. rok-do-roku).
- internetowych - 535,7 tys. (wzrost o 8,9 tys. rok-do-roku).
- usług telefonii - 280,1 tys. (spadek o 11,1 tys. rok-do-roku.).
- pozostałe usługi - 42,3 tys (wzrost o 39,5 tys. rok-do-roku).
Jak podano w raporcie, wzrost RGU związany był z przejęciami mniejszych spółek telekomunikacyjnych, wprowadzeniem w 2014 r. nowych usług spoza dotychczasowej podstawowej działalności telekomunikacyjnej, a także ze wzrostem organicznym biznesu.
Przychód na abonenta w ujęciu miesięcznym (ARPU) wyniósł w 2015 r. 67,12 zł. Wskaźnik RGU na abonenta wzrósł z poziomu 1,95 na koniec 2014 r. do poziomu 2,03 na koniec 2015 r. Wskaźnik utraty klientów (CHURN) wyniósł 11,7% (0,97% średniomiesięcznie) zarówno w 2014 r., jak i w 2015 r.
W ostatnich latach poczyniliśmy znaczne inwestycje w sieci. Obecnie nie planujemy inwestycji w modernizację
naszych sieci dostępowych i spodziewamy się, że roczne nakłady inwestycyjne (z wyjątkiem tych związanych
z przejęciami) w relacji do przychodów w latach kolejnych będą średnio nieznacznie niższe niż w latach ubiegłych,
pomimo wzrostu skali naszej działalności. Przewidujemy, że istotny spadek nakładów inwestycyjnych będzie miał
miejsce w ciągu najbliższych dwóch lat, tj. po zakończeniu procesu cyfryzacji naszej bazy abonenckiej w 2017 r. Jak
zawsze jesteśmy zainteresowani dalszą konsolidacją rynku. W 2015 roku zrealizowaliśmy cztery transakcje
akwizycyjne, przejmując sieci w Świnoujściu, Gliwicach, Władysławowie, Blachowni i Jastrzębiej Górze. - poinformował w raporcie Andrzej Rogowski, prezes zarządu.
Zarząd firmy zamierza zysk netto spółki za 2015 rok przeznaczyć na wypłatę dywidendy (z uwzględnieniem ograniczeń prawnych). Wypłacone wynagrodzenie zarządu w 2015 r wyniosło 4,4 mln zł.
Na koniec 2015 r. zatrudnienie w firmie wyniosło 2083 osoby, wliczając współpracowników i przedstawicieli handlowych.
Źródło tekstu: Multimedia Polska, wł