Operator T-Mobile Polska podał wyniki za trzeci kwartał 2020 roku. Magentowi podkreślają wzrost bazy klientów zarówno w abonamencie, jak i w prepaidach, łącznie o 163 tys. Operator odnotował też wzrost przychodów do 1,6 mld zł.
W trzecim kwartale baza klientów T‑Mobile Polska zwiększyła się zarówno w segmencie abonamentowym, jak i prepaid – łącznie o 163 tys. i na koniec kwartału liczyła 11,07 mln. Z tego klienci kontraktowi to 7 mln 581 tys., pre-paid – 3 mln 490 tys. Pod względem finansowym T-Mobile odnotował pozytywne zmiany, między innymi wzrost przychodów do 1,6 mld zł i EBITDA AL do 433 mln zł.
Na koniec trzeciego kwartału klienci T‑Mobile mogli korzystać z sieci 11 550 stacji bazowych, z których 9700 obsługiwało agregacje minimum dwóch pasm częstotliwości, 3750 z nich obsługiwało agregację czterech pasm częstotliwości, a 3900 trzech pasm. W tym czasie technologia LTE odpowiadała już za 95% całkowitego wolumenu danych przesyłanych w sieci T‑Mobile.
Zobacz: Wyniki T-Mobile Polska za 2 kwartał 2020 roku: baza klientów wzrosła o 1,4%
EBITDA AL wzrosła w trzecim kwartale do 433 mln zł, czyli o 2,4%, co – jak podkreśla operator – dobrze wpisuje się w trend z poprzednich kwartałów 2020 r., w których firma wykazywała poprawę w stosunku do ubiegłego roku.
Przychody całkowite również rosły, osiągając 0,6% wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2019 r., podobnie jak przychody z usług mobilnych, które zwiększyły się o 2,9% r/r.
W trzecim kwartale tego roku T‑Mobile Polska odnotował wzrosty w obszarze biznesowym zarówno w segmencie mniejszych przedsiębiorstw, średnich, jak i największych klientów.
Zobacz: T-Mobile buduje w Warszawie nowe data center dla swoich klientów
W lipcu T‑Mobile ogłosił budowę nowego data center w Warszawie, które będzie dostępne dla klientów na jesieni 2021 roku. Firma wprowadziła też do portfolio usługę SD-WAN, która uzupełni istniejącą ofertę łączności WAN, a także nowy produkt z obszaru cyberbezpieczeństwa – Cloud Security – zapewniający przedsiębiorstwo ochronę urządzeń i sieci przed zagrożeniami cybernetycznymi.
T‑Mobile wprowadził także do oferty korporacyjnej eSIM, usługę ułatwiającą klientom aktywację większej liczby urządzeń.
Zobacz: T-Mobile wprowadza eSIM, ale nie dla wszystkich
Spółka odnotowała duże zapotrzebowanie na zaawansowane „smart” rozwiązania dla miast, inteligentne systemy monitoringu, a także inne oparte na firmowej sieci Narrow Band (NBIoT). W tym okresie, w gminie Chocianów, firma rozpoczęła realizację projektu smart city, a we Wrocławiu został oddany do użytku system inteligentnego parkowania.
W segmencie mniejszych firm T‑Mobile koncentrował się na działaniach prowadzących do poszerzenia bazy klientów oraz budowie wartości. Uzupełnieniem oferty biznesowej było poszerzenie portfolio telefonów, w tym o najbardziej oczekiwane urządzenia czołowych producentów. W efekcie, do końca trzeciego kwartału spółka osiągnęła dobre wyniki operacyjne w tym segmencie, w tym odnotowała dalszą poprawę penetracji bazy klientów biznesowych planami MagentaBIZNES.
Zobacz: nPerf ogłasza: T-Mobile ma najlepszy internet mobilny w Polsce
Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na internet, w szczególności w związku z pracą i edukacją zdalną operator koncentrował się wokół usług on-line.
T-Mobile podsumował przy tej okazji akcji dotychczasowe rezultaty akcji Happy Fridays. W trzecim kwartale tego roku klienci T‑Mobile skorzystali z darmowych prezentów blisko 3,4 mln razy, odbierając ponad 12,2 mln bezpłatnych gigabajtów. Od początku roku do końca października liczby te wyniosły odpowiednio ponad 10,7 mln aktywacji bonusów i 68,4 mln rozdanych gigabajtów.
Zobacz: T-Mobile daje 10 GB w piłkarskim, nietypowym Happy Fridays
W sierpniu operator uruchomił „ofertę kibica”, dzięki której użytkownicy mogą oglądać materiały wideo, w tym transmisje meczów, nie zużywając gigabajtów dostępnych w pakiecie. Dodatkowo piłkarskie emocje mogą śledzić dzięki trzem pakietom sportowym IPLA.
Jednocześnie operator systematycznie rozwija i stawia na sprzedaż internetu światłowodowego. Począwszy od startu usługi pod koniec trzeciego kwartału 2019 r., w każdym kolejnym kwartale, z trzecim kwartałem 2020 włącznie, sprzedaż tej usługi notowała systematyczne wzrosty. W ostatnich tygodniach T‑Mobile wystartował również z promocją łączącą superszybki internet światłowodowy, dostęp do pakietów IPLA TV oraz IPLA ELEVEN SPORTS.
W ostatnich tygodniach operator wystartował również z ofertą T‑Mobile na kartę „GO!”. To pierwszy w historii firmy produkt od początku zbudowany i przetestowany w systemie agile. Opracowanie nowej architektury technologicznej taryfy, badania i testy zajęły jej twórcom dziewięć miesięcy i zaowocowały m.in. stworzeniem trzech odświeżonych wariantów starterów dopasowanych do różnych potrzeb klientów.
Zobacz: T-Mobile Go! - nowa oferta na kartę
Zobacz: T-Mobile na święta: smartfony i smartwatche w promocji „że ho ho!”
Karty SIM | Abonament | Prepaid | Łącznie |
1Q15 | 6,784 mln | 9,010 mln | 15,794 mln |
2Q15 | 6,708 mln | 9,118 mln | 15,827 mln |
3Q15 | 6,640 mln | 9,056 mln | 15,696 mln |
4Q15 | 6,569 mln | 5,487 mln | 12,056 mln |
1Q16 | 6,518 mln | 5,303 mln | 11,821 mln |
2Q16 | 6,516 mln | 5,119 mln | 11,635 mln |
3Q16 | 6,541 mln | 4,680 mln | 11,221 mln |
4Q16 | 6,612 mln | 4,022 mln | 10,634 mln |
1Q17 | 6,696 mln | 3,533 mln | 10,229 mln |
2Q17 | 6,741 mln | 3,510 mln | 10,251 mln |
3Q17 | 6,797 mln | 3,500 mln | 10,297 mln |
4Q17 | 6,921 mln | 3,533 mln | 10,454 mln |
1Q18 | 6,990 mln | 3,519 mln | 10,509 mln |
2Q18 | 7,068 mln | 3,541 mln | 10,609 mln |
3Q18 | 7,152 mln | 3,541 mln | 10,693 mln |
4Q18 | 7,243 mln | 3,544 mln | 10,787 mln |
1Q19 | 7,298 mln | 3,525 mln | 10,823 mln |
2Q19 | 7,374 mln | 3,495 mln | 10,869 mln |
3Q19 | 7,434 mln | 3,474 mln | 10,908 mln |
4Q19 | 7,504 mln | 3,450 mln | 10,954 mln |
1Q20 | 7,530 mln | 3,452 mln | 10,982 mln |
2Q20 | 7,560 mln | 3,461 mln | 11,021 mln |
3Q20 | 7,581 mln | 3.490 mln | 11.071 mln |
Przychód | EBIDTA/EBITDA AL | Marża EBIDTA/EBITDA AL | |
1Q15 | 1,602 mld zł | 544,1 mln zł | 34,0% |
2Q15 | 1,574 mld zł | 592,7 mln zł | 37,7% |
3Q15 | 1,638 mld zł | 689 mln zł | 42,1% |
4Q15 | 1,645 mld zł | 601 mln zł | 36,5% |
1Q16 | 1,649 mld zł | 524,8 mln zł | 31,7% |
2Q16 | 1,499 mld zł | 437 mln zł | 29,2% |
3Q16 | 1,618 mld zł | 542 mln zł | 33,5% |
4Q16 | 1,687 mld zł | 586,716 mln zł | 34,8% |
1Q17 | 1,572 mld zł | 431 mln zł | 27,5% |
2Q17 | 1,594 mld zł | 525 mln zł | 32,9% |
3Q17 | 1,600 mld zł | 375 mln zł | 20,3% |
4Q17 | 1,657 mld zł | 450 mln zł | 27,2% |
1Q18 | 1,567 mld zł | 401 mln zł | 25,6% |
2Q18 | 1,566 mld zł | 432 mln zł | 27,4% |
3Q18 | 1,688 mld zł | 418 mln zł | 24,8% |
4Q18 | 1,678 mld zł | 411 mln zł | 24,6% |
1Q19 | 1,496 mld zł | 473/398 mln zł | 31,6/26,4% |
2Q19 | 1,565 mld zł | 505/427 mln zł | 32,2/27,3% |
3Q19 | 1,612 mld zł | 501/423 mln zł | 31,1/26,3% |
4Q19 | 1,716 mld zł | 473/400 mln zł | 27,6/23,3% |
1Q20 | 1,557 mld zł | 484/414 mln zł | 31,1/26,7% |
2Q20 | 1,618 mld zł | 509/435 mln zł | 31,5/27,0% |
3Q20 | 1,621 mld zł | -/433 mln zł | - |