DAJ CYNK

Wyniki T-Mobile Polska za 3Q2020. Więcej klientów, wzrost przychodów

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Wyniki T-Mobile Polska za 3Q2020.

Operator T-Mobile Polska podał wyniki za trzeci kwartał 2020 roku. Magentowi podkreślają wzrost bazy klientów zarówno w abonamencie, jak i w prepaidach, łącznie o 163 tys. Operator odnotował też wzrost przychodów do 1,6 mld zł.

W trzecim kwartale baza klientów T‑Mobile Polska zwiększyła się zarówno w segmencie abonamentowym, jak i prepaid – łącznie o 163 tys. i na koniec kwartału liczyła 11,07 mln. Z tego klienci kontraktowi to 7 mln 581 tys., pre-paid – 3 mln 490 tys. Pod względem finansowym T-Mobile odnotował pozytywne zmiany, między innymi wzrost przychodów do 1,6 mld zł i EBITDA AL do 433 mln zł.

Na koniec trzeciego kwartału klienci T‑Mobile mogli korzystać z sieci 11 550 stacji bazowych, z których 9700 obsługiwało agregacje minimum dwóch pasm częstotliwości, 3750 z nich obsługiwało agregację czterech pasm częstotliwości, a 3900 trzech pasm. W tym czasie technologia LTE odpowiadała już za 95% całkowitego wolumenu danych przesyłanych w sieci T‑Mobile.

Zobacz: Wyniki T-Mobile Polska za 2 kwartał 2020 roku: baza klientów wzrosła o 1,4%

Wzrost EBITDA AL i przychodów

EBITDA AL wzrosła w trzecim kwartale do 433 mln zł, czyli o 2,4%, co – jak podkreśla operator – dobrze wpisuje się w trend z poprzednich kwartałów 2020 r., w których firma wykazywała poprawę w stosunku do ubiegłego roku. 

Przychody całkowite również rosły, osiągając 0,6% wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2019 r., podobnie jak przychody z usług mobilnych, które zwiększyły się o 2,9% r/r

Wzrost usług mobilnych, stacjonarnych oraz ICT

W trzecim kwartale tego roku T‑Mobile Polska odnotował wzrosty w obszarze biznesowym zarówno w segmencie mniejszych przedsiębiorstw, średnich, jak i największych klientów. 

Zobacz: T-Mobile buduje w Warszawie nowe data center dla swoich klientów

W lipcu T‑Mobile ogłosił budowę nowego data center w Warszawie, które będzie dostępne dla klientów na jesieni 2021 roku. Firma wprowadziła też do portfolio usługę SD-WAN, która uzupełni istniejącą ofertę łączności WAN, a także nowy produkt z obszaru cyberbezpieczeństwa – Cloud Security – zapewniający przedsiębiorstwo ochronę urządzeń i sieci przed zagrożeniami cybernetycznymi. 

T‑Mobile wprowadził także do oferty korporacyjnej eSIM, usługę ułatwiającą klientom aktywację większej liczby urządzeń.

Zobacz: T-Mobile wprowadza eSIM, ale nie dla wszystkich

Spółka odnotowała duże zapotrzebowanie na zaawansowane „smart” rozwiązania dla miast, inteligentne systemy monitoringu, a także inne oparte na firmowej sieci Narrow Band (NBIoT). W tym okresie, w gminie Chocianów, firma rozpoczęła realizację projektu smart city, a we Wrocławiu został oddany do użytku system inteligentnego parkowania. 

W segmencie mniejszych firm T‑Mobile koncentrował się na działaniach prowadzących do poszerzenia bazy klientów oraz budowie wartości. Uzupełnieniem oferty biznesowej było poszerzenie portfolio telefonów, w tym o najbardziej oczekiwane urządzenia czołowych producentów. W efekcie, do końca trzeciego kwartału spółka osiągnęła dobre wyniki operacyjne w tym segmencie, w tym odnotowała dalszą poprawę penetracji bazy klientów biznesowych planami MagentaBIZNES.

Zobacz: nPerf ogłasza: T-Mobile ma najlepszy internet mobilny w Polsce

Zwiększone zapotrzebowanie na internet, więcej telewizji

Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na internet, w szczególności w związku z pracą i edukacją zdalną operator koncentrował się wokół usług on-line. 

T-Mobile podsumował przy tej okazji akcji dotychczasowe rezultaty akcji Happy Fridays. W trzecim kwartale tego roku klienci T‑Mobile skorzystali z darmowych prezentów blisko 3,4 mln razy, odbierając ponad 12,2 mln bezpłatnych gigabajtów. Od początku roku do końca października liczby te wyniosły odpowiednio ponad 10,7 mln aktywacji bonusów i 68,4 mln rozdanych gigabajtów.

Zobacz: T-Mobile daje 10 GB w piłkarskim, nietypowym Happy Fridays

W sierpniu operator uruchomił „ofertę kibica”, dzięki której użytkownicy mogą oglądać materiały wideo, w tym transmisje meczów, nie zużywając gigabajtów dostępnych w pakiecie. Dodatkowo piłkarskie emocje mogą śledzić dzięki trzem pakietom sportowym IPLA.

Jednocześnie operator systematycznie rozwija i stawia na sprzedaż internetu światłowodowego. Począwszy od startu usługi pod koniec trzeciego kwartału 2019 r., w każdym kolejnym kwartale, z trzecim kwartałem 2020 włącznie, sprzedaż tej usługi notowała systematyczne wzrosty. W ostatnich tygodniach T‑Mobile wystartował również z promocją łączącą superszybki internet światłowodowy, dostęp do pakietów IPLA TV oraz IPLA ELEVEN SPORTS.

W ostatnich tygodniach operator wystartował również z ofertą T‑Mobile na kartę „GO!”. To pierwszy w historii firmy produkt od początku zbudowany i przetestowany w systemie agile. Opracowanie nowej architektury technologicznej taryfy, badania i testy zajęły jej twórcom dziewięć miesięcy i zaowocowały m.in. stworzeniem trzech odświeżonych wariantów starterów dopasowanych do różnych potrzeb klientów.

Zobacz: T-Mobile Go! - nowa oferta na kartę
Zobacz: T-Mobile na święta: smartfony i smartwatche w promocji „że ho ho!”

Historia wyników

Karty SIM Abonament Prepaid Łącznie
1Q15 6,784 mln 9,010 mln 15,794 mln
2Q15 6,708 mln 9,118 mln 15,827 mln
3Q15 6,640 mln 9,056 mln 15,696 mln
4Q15 6,569 mln 5,487 mln 12,056 mln
1Q16 6,518 mln 5,303 mln 11,821 mln
2Q16 6,516 mln 5,119 mln 11,635 mln
3Q16 6,541 mln 4,680 mln 11,221 mln
4Q16 6,612 mln 4,022 mln 10,634 mln
1Q17 6,696 mln 3,533 mln 10,229 mln
2Q17 6,741 mln 3,510 mln 10,251 mln
3Q17 6,797 mln 3,500 mln 10,297 mln
4Q17 6,921 mln 3,533 mln 10,454 mln
1Q18 6,990 mln 3,519 mln 10,509 mln
2Q18 7,068 mln 3,541 mln 10,609 mln
3Q18 7,152 mln 3,541 mln 10,693 mln
4Q18 7,243 mln 3,544 mln 10,787 mln
1Q19 7,298 mln 3,525 mln 10,823 mln
2Q19 7,374 mln 3,495 mln 10,869 mln
3Q19 7,434 mln 3,474 mln 10,908 mln
4Q19 7,504 mln 3,450 mln 10,954 mln
1Q20 7,530 mln 3,452 mln 10,982 mln
2Q20 7,560 mln 3,461 mln 11,021 mln
3Q20 7,581 mln 3.490 mln 11.071 mln

 

  Przychód EBIDTA/EBITDA AL Marża EBIDTA/EBITDA AL
1Q15 1,602 mld zł 544,1 mln zł 34,0%
2Q15 1,574 mld zł 592,7 mln zł 37,7%
3Q15 1,638 mld zł 689 mln zł 42,1%
4Q15 1,645 mld zł 601 mln zł 36,5%
1Q16 1,649 mld zł 524,8 mln zł 31,7%
2Q16 1,499 mld zł 437 mln zł 29,2%
3Q16 1,618 mld zł 542 mln zł 33,5%
4Q16 1,687 mld zł 586,716 mln zł 34,8%
1Q17 1,572 mld zł 431 mln zł 27,5%
2Q17 1,594 mld zł 525 mln zł 32,9%
3Q17 1,600 mld zł 375 mln zł 20,3%
4Q17 1,657 mld zł 450 mln zł 27,2%
1Q18 1,567 mld zł 401 mln zł 25,6%
2Q18 1,566 mld zł 432 mln zł 27,4%
3Q18 1,688 mld zł 418 mln zł 24,8%
4Q18 1,678 mld zł 411 mln zł 24,6%
1Q19 1,496 mld zł 473/398 mln zł 31,6/26,4%
2Q19 1,565 mld zł 505/427 mln zł 32,2/27,3%
3Q19 1,612 mld zł 501/423 mln zł 31,1/26,3%
4Q19 1,716 mld zł 473/400 mln zł 27,6/23,3%
1Q20 1,557 mld zł 484/414 mln zł 31,1/26,7%
2Q20 1,618 mld zł 509/435 mln zł 31,5/27,0%
3Q20 1,621 mld zł -/433 mln zł -

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News