DAJ CYNK

Wyniki Xiaomi po 1Q2019 - dwucyfrowe wzrosty najważniejszych parametrów

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Firma Xiaomi Corporation opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2019 roku. Segment smartfonów odnotował przez rok wzrost przychodu o 16,2%. 

Przychód Xiaomi w pierwszych trzech miesiącach 2019 roku wyniósł 43,8 mld juanów (6,34 mld dolarów) - o 27,2% więcej niż rok wcześniej. Zysk brutto osiągnął 5,2 mld juanów (0,75 mld dolarów), o 21,3% więcej niż w 1Q2018. Zysk netto wyniósł 3,2 mld juanów (0,46 mld dolarów), natomiast skorygowany zysk netto (MSSF) - 2,1 mld juanów (0,30 mld dolarów).

Przychód z rynków międzynarodowych wzrósł o 34,7% w ujęciu rocznym, do 16,8 mld juanów (2,43 mld dolarów). Segment smartfonów zanotował przychód w wysokości około 27,0 mld juanów (3,91 mld dolarów), co stanowi wzrost o 16,2% rok do roku. Według danych na 31 marca 2019 roku, na światowe rynki trafiło ponad 4 mln telefonów Redmi Note 7 oraz 1,5 mln sztuk Mi 9.

Zobacz: Redmi Note 7 - test dobrze wyposażonego smartfonu firmy Xiaomi, który nie zrujnuje naszych finansów
Zobacz: Test Xiaomi Mi 9. Xiaomi lepsze, szybsze, a przede wszystkim dużo tańsze
Zobacz: Fotopojedynek: Redmi Note 7 vs Honor View20. Czy produkt firmy Xiaomi poradzi sobie ze znacznie droższym konkurentem?

Jak podaje Canalys, Xiaomi zajmuje 4. miejsce pod względem dostaw smartfonów do Europy Zachodniej. Wzrosły one w ciągu roku o 115,1%. Chiński producent rozwija również swoją sieć detaliczną na rynkach zagranicznych (poza Chinami). Do 31 marca 2019 roku powstało 480 autoryzowanych sklepów Mi Home, co stanowi 93,5% wzrost w ujęciu rocznym. Z tego 79 sklepów było w Indiach. Xiaomi zawarło również umowę o współpracy z afrykańską platformą e-commerce Jumia. Ma to pozwolić na zdobycie większej rozpoznawalności w Afryce.

 

- Pierwszy kwartał 2019 roku był pierwszym kwartałem po wprowadzeniu naszej dwuskładnikowej strategii "Smartphone + AIoT" i szeregu kluczowych zmian. W ciągu ostatniego roku dokonaliśmy znaczących ulepszeń i dostosowań w naszych podstawowych strategiach, strukturze zarządzania, systemie badań i rozwoju technologii, systemie rozwoju produktów i marek itp. W ciągu najbliższyvh 5 lat zainwestujemy 10 miliardów RMB w rozwój „All in AIoT„, aby uchwycić możliwości rozwoju w dobie sztucznej inteligencji (AI) i IoT, tworząc tym samym solidne podstawy dla rozwoju Xiaomi w ciągu najbliższych 5 do 10 lat. Powielimy nasz sukces w ulepszaniu i dostosowywaniu strategii biznesowych na rynku krajowym do naszych rynków międzynarodowych.

- powiedział Lei Jun, założyciel, prezes i dyrektor generalny Xiaomi

Zobacz: Huawei - 59 mln sprzedanych smartfonów i duży wzrost przychodów w I kwartale 2019 roku
Zobacz: Wyniki Samsunga po 1Q2019: seria Galaxy S10 miała
Zobacz: Sprzedaż iPhone'ów ciągle spada. Apple pokazuje wyniki finansowe za I kwartał 2019 roku

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Xiaomi