DAJ CYNK

2 na 3 aktywacje w przedsiębiorstwach stanowią iPhone'y

LuiN

Sprzęt

W III kwartale 66% smartfonów aktywowanych w przedsiębiorstwach stanowiły iPhone'y. To wzrost o 2 punkty procentowe względem II kwartału.

W III kwartale 66% smartfonów aktywowanych w przedsiębiorstwach stanowiły iPhone'y. To wzrost o 2 punkty procentowe względem II kwartału.

Apple'owi udało się tym samym odwrócić tendencję spadkową - na koniec 2012 roku firma miała w tym segmencie nawet 77% udziałów, a do 2015 roku nie schodziła poniżej 70%. W II kwartale tego roku Android mocno odcisnął się jednak na Apple'u i jego udział w aktywacjach spadł do 64%.

Jeszcze większy skok sprzedaży Apple odnotował w przypadku tabletów. Aż 71% aktywacji w firmach stanowiły iPady, poprawiając 64% wynik z końca II kwartału (rekordem Apple'a był udziały rzędu 90%). W tym samym okresie udział tabletów z Androidem spadł z 25% do 21%, a z Windowsem z 11 do 8%.

Największą popularnością iOS cieszy się w sektorze publicznym (83%), usługach finansowych (77%), edukacji (77%) i ubezpieczeniach (68%). Android prowadzi natomiast w sektorze wysokich technologii (51%) i w transporcie (50%).

Raport przygotowała spółka zależna od BlackBerry - Good Technology. Dane zebrano w ponad 6200 organizacjach w 189 krajach całego świata.

Zobacz: Światowy rynek smartfonów po 3Q2015 według Gartnera
Zobacz: Światowy rynek tabletów po 3Q2015 według IDC

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Good Technology, wł