DAJ CYNK

70% urządzeń aktywowanych przed świętami to sprzęt Apple'a i Samsunga

msnet

Sprzęt

Flurry Analytics przeanalizowało aktywacje smartfonów w tygodniu poprzedzającym święta. 44% wszystkich urządzeń wyprodukowało Apple, a 26% Samsung.



Flurry Analytics przeanalizowało aktywacje smartfonów i tabletów w tygodniu poprzedzającym święta. 44% wszystkich urządzeń wyprodukowało Apple, a 26% Samsung.

Podobnie jak rok temu, 44% nowych telefonów i tabletów w okresie przedświątecznym stanowiły urządzenia firmy Apple. Na drugim miejscu znalazł się Samsung z wynikiem 26% (rok temu było 21%). Podium zamyka Huawei - 5% (wzrost z 3% przed rokiem). Wielkim nieobecnym w czołówce jest Google, którego smartfony nie cieszą się taką popularnością, jakiej by chciał wyszukiwarkowy gigant.



Wśród aktywowanych urządzeń firmy Apple najwięcej było iPhone'ów 7 (15,1%), iPhone'ów 6 (14,9%) i najnowszych iPhone'ów X (14,7%). Tegoroczne iPhone'y stanowiły w sumie 31,5% aktywowanych urządzeń firmy Tima Cooka.



Porównując tegoroczny przedświąteczny tydzień do tego, co miało miejsce w 2016 i 2015 roku, wyraźnie widać wzrost zainteresowania dużymi smartfonami (phablety, 5-6,9 cala), które stanowiły w tym roku ponad połowę aktywowanych urządzeń. Zdecydowanie zmalała za to liczba aktywowanych małych tabletów (do 4%) oraz średnich i małych telefonów.


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Flurry Analytics, wł