W I kwartale 2018 roku Huawei objął pozycję lidera sprzedaży smartfonów na polskim rynku.
W pierwszym kwartale 2018 roku sprzedano w Polsce ponad 2,1 mln egzemplarzy smartfonów, co stanowiło wzrost o ponad 2% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Huawei ze swoimi markami Huawei i Honor osiągnął 32% udział w rynku smartfonów i dzięki sprzedaży wyższej o 1 punkt procentowy wyprzedził Samsunga. Kolejne miejsca przypadły Apple, Xiaomi i LG.
Huawei wprowadził na rynek atrakcyjnie wycenione smartfony z modnymi wyświetlaczami o proporcjach ekranu 18:9, co przy intensywnym wsparciu marketingowym pozwoliło firmie objąć pozycję lidera. Mimo iż większość urządzeń stanowiły smartfony z serii Lite, to Huawei śmiało może konkurować także w najwyższym segmencie urządzeń o najlepszej specyfikacji - zwraca uwagę Marek Kujda z IDC.
Aktualizacja
Jak się okazuje, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. IDC podaje dane dotyczące sprzedaży smartfonów, ale do partnerów. Czyli np. ile egzemplarzy trafiło do sklepów i operatorów. Dane prezentowane przez GfK podają z kolei ilość faktycznie sprzedanych urządzeń, które trafiły do klientów. Niestety te dane nie są obecnie ogólnodostępne, ale z informacji jakie udało nam się uzyskać, w tym raporcie Hauwei nie był liderem sprzedaży smartfonów w I kwartale.
Źródło tekstu: IDC