DAJ CYNK

Coraz chętniej kupujemy drogie telefony. Rządzi Apple

Michał Świech

Sprzęt

Coraz częściej kupujemy drogie telefony, Apple wygrywa

Coraz częściej na świecie kupujemy drogie telefony. Najlepiej radzi sobie Apple, ale pozytywnym zaskoczeniem jest na przykład Huawei.

Największą grupą sprzedawanych smartfonów nie są flagowce, ale budżetowce. To one razem ze średniakami stanowią zdecydowaną większość urządzeń. Stopniowo rośnie jednak sprzedaż drogich modeli. W zeszłym roku smartfony warte więcej niż 400 dolarów stanowiły 27% sprzedaży. To o 4 punkty procentowe więcej niż w 2020.

Niekwestionowanym królem na tym rynku jest jednak Apple. Amerykanie odpowiadają aż za 60% sprzedaży drogich telefonów. W 2020 było to tylko 55%. Tradycyjnie na drugim miejscu jest Samsung, ale Koreańczcy mają jedynie 17% tego segmentu rynkowego (spadek z 20%).

Apple wygrywa, ale inni producenci też mają swoje mocne rynki

Na trzecim miejscu jest Huawei. Chińska marka to bardzo ciekawy przypadek. Na świecie Huawei spadł do około 3% sprzedaży, ale zupełnie inaczej wygląda to w segmencie flagowców. Tutaj Huawei dalej ma 6%. Wygląda na to, że najbardziej wartościowi dla Huaweia klienci okazali się bardziej przywiązani do marki.

Reszta chińskich producentów zanotowała niewielkie wzrosty. Vivo, Oppo i Xiaomi mają od 3% do 5% w tym sektorze rynku. Wszyscy inni to 5%. Ciekawie jednak wygląda to po rozbiciu na różne rejony świata. Apple wygrywa wszędzie, ale Huawei zachowuje bardzo mocną pozycję w Chinach i przyzwoicie radzi sobie w Afryce i Ameryce Łacińskiej. Motorola ma swój kluczowy rynek w Ameryce Łacińskiej, a Google w USA. OnePlus radzi sobie dobrze na rynku drogich telefonów w Indiach i Ameryce Północnej.

W obejmującym Polskę regionie Europy Wschodniej kolejność jest następująca: Apple, Samsung, Xiaomi, Asus i Oppo.

Zobacz: Counterpoint: w Europie liczą się tylko Samsung, Apple, Xiaomi i Oppo
Zobacz: Apple kłamało. Wydajności jest niestety zbyt mało

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: apple

Źródło tekstu: counterpoint