DAJ CYNK

IDC: 2015 rok upłynie pod znakiem Internetu Rzeczy

LuiN

Sprzęt

Rok 2015 w branży IT upłynie pod znakiem Internetu Rzeczy (z ang. Internet of Things) - wynika z analiz firmy doradczej IDC. Do końca roku, wartość tego rynku w Europie Środkowo-Wschodniej wyniesie 8,20 mld dolarów.

Rok 2015 w branży IT upłynie pod znakiem Internetu Rzeczy (z ang. Internet of Things) - wynika z analiz firmy doradczej IDC. Do końca roku, wartość tego rynku w Europie Środkowo-Wschodniej wyniesie 8,20 mld dolarów.

Zdaniem IDC do 2018 roku wartość rynku IoT w regionie CEMA przekroczy 50 miliardów dolarów, a liczba autonomicznych urządzeń podłączonych do sieci wzrośnie do około 2 miliardów. Wraz z rosnącą popularnością IoT, coraz większym wyzwaniem będzie jednak zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego ekosystemu.

IDC szacuje, że na całym świecie do globalnej sieci podpiętych będzie w 2020 roku już 28,1 mld inteligentnych przedmiotów. To znaczący wzrost zważywszy, że pod koniec 2013 roku Internet Rzeczy współtworzyło około 9,1 mld inteligentnych urządzeń.

Wartość rynku IoT w samej tylko Europie Środkowo-Wschodniej rośnie już teraz w tempie dwucyfrowym - średnio o 18,7% w skali roku. W 2014 roku sięgnęła ona poziomu 6,83 mld dolarów, w roku bieżącym wyniesie już 8,20 mld dolarów. W 2018 roku rynek IoT w naszej części świata wart będzie już 13,58 mld dolarów, a jego wartość w Polsce sięgnie 3,1 mld dolarów (1,5 mld dolarów w 2014 roku). Z analiz IDC wynika, że najszybciej wartość rynku Internet of Things będzie rosła w obszarach: inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego (52%), pojazdów (48%) oraz inteligentnych budynków (34%).

Jednym z najszybciej rosnących segmentów IoT będą urządzenia do noszenia. Tylko w zeszłym roku globalny rynek tych urządzeń powiększył się o ponad 19,6 mln sztuk. Ponad 800 tysięcy z nich trafiło na rynek CEMA. IDC prognozuje znaczący wzrost udziału tej technologii w naszej części świata: do końca 2016 roku na rynek CEMA trafi blisko 1,5 mln nowych urządzeń tego typu.

Elektronika noszona to biznesowo obiecujący rynek, ale póki co jeszcze mocno niedojrzały. Przeprowadzona pod koniec ubiegłego roku w Stanach Zjednoczonych ankieta IDC ConsumerScape 360, ujawniła, jak długą drogę ma on jeszcze przed sobą. Blisko połowa przebadanych w USA konsumentów stwierdziła, że nie odczuwa potrzeby korzystania z takich urządzeń. Niemal co trzeci ankietowany (30%) jako powód wymienił fakt, że wciąż nie oferują one wystarczającego zakresu funkcjonalności.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC