DAJ CYNK

Microsoft reklamuje tablet Surface Pro [wideo]

LuiN

Sprzęt

Po Microsoft Surface przyszła pora na wariant Pro, bazujący nie na Windows 8 RT, lecz na pełnosprawnym, komputerowym Windowsie 8. Ruszyła sprzedaż i nowa kampania promocyjna.

Po Microsoft Surface przyszła pora na wariant Pro, bazujący nie na Windows 8 RT, lecz na pełnosprawnym, komputerowym Windowsie 8. Ruszyła sprzedaż i nowa kampania promocyjna.

Tablet Microsoft Surface z Windowsem 8 RT nie jest tanim sprzętem (cena od 2700 zł za wersję bez klawiatury), wariant Pro urządzenia jest jeszcze droższy - w sklepie Microsoftu od 899 dolarów za wersję 64 GB (dla użytkownika zaledwie 29 GB) po 999 dolarów za wersję 128 GB. Obie ceny dotyczą urządzenia bez klawiatury (dodatkowe 120-130 dolarów).

Tablet bazuje na procesorze Intel Core i5 trzeciej generacji ze zintegrowaną grafiką Intel HD 4000, 10,6-calowym wyświetlaczu FullHD (1920 x 1080 pikseli), 4 GB pamięci RAM i dość wątłej baterii o pojemności 42,5 Wh (niespełna 4 godziny oglądania filmów). Dostajemy Bluetooth 4.0, Wi-Fi i USB 3.0 i złącze microSD ale brakuje modemu 3G. Za sprawą Mini DisplayPort możemy tablet podłączyć do monitorów o rozdzielczości nawet 2560 x 1440 pikseli.

Względem wersji RT urządzenie różni się znacznie większą masą (903 gramy zamiast 676 gramów), większą grubością, o wiele krótszym czasem pracy i brakiem pakietu MS Office w standardzie. Na plus działa wyższa rozdzielczość ekranu (FullHD zamiast 1366 x 768 pikseli) i obsługa nie tylko tabletowych aplikacji, ale wszystkich programów dla standardowego Windowsa.

Po kilku godzinach od rozpoczęcia sprzedaży Microsoft Surface Pro (9. lutego), tabletu zabrakło w sklepie Microsoftu. Najpierw znikła wersja 128 GB, potem niedostępny stał się też chwilowo wariant 64 GB.



Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Microsoft, wł