Tegoroczny topowy smartfon firmy Samsung to udane urządzenie, ale nie wszystko w nim działało tak, jak by można oczekiwać. Wygląda jednak na to, że koreański producent wziął sobie do serca narzekanie niezadowolonych klientów i naprawił problem z Wi-Fi 6.
Niemal dokładnie miesiąc temu opisałem na łamach TELEPOLIS.PL sprawę pana Mateusza, którego dotknęły opisywane w wielu miejscach w Internecie problemy z Wi-Fi 6 w smartfonie Samsung Galaxy S23 Ultra. W skrócie chodziło o to, że telefon ten po uzyskaniu połączenia z działającą siecią Wi-Fi 6, tracił połączenie z Internetem i pokazywał komunikat "Połączono bez Internetu". Jednocześnie, jeśli na to pozwoliliśmy, Galaxy przełączał się na mobilną transmisję danych.
W Internecie można było znaleźć informacje, że Samsung wie o problemie i pracuje nad jego rozwiązaniem. Odpowiednia poprawka miała się znaleźć w jednej z aktualizacji oprogramowania i, według słów Olafa Krynickiego, rzecznika prasowego Samsung Polska, trafiła do użytkowników wraz z kwietniowym updatem. Tylko, że problemy z Wi-Fi 6 wciąż występowały.
W zasadzie można było odnieść wrażenie, że Samsung zrzucił odpowiedzialność na użytkownika i jego router Wi-Fi. Tak przynajmniej było w przypadku pana Mateusza, o czym szerzej napisałem w podlinkowanej poniżej wiadomości.
Zobacz: Masz samsunga? To współczuję, bo producent zostawi Cię na lodzie
Nawet Olaf Krynicki zaproponował przeprowadzenie diagnostyki telefonu pana Mateusza w autoryzowanym centrum serwisowym Samsunga, co również należy uznać za przykład zrzucania odpowiedzialności na klienta. Ma on bowiem tracić swój cenny czas, by Samsung mógł stwierdzić, czy i co zepsuł.
Historia ma swój ciąg dalszy i, tak się przynajmniej wydaje, szczęśliwe zakończenie. Jakiś czas po mojej publikacji, pan Mateusz otrzymał odpowiedź od Samsunga na problem, który
norotycznie występuje i zgłaszam go równie długo i namolnie.
Znalazł się tam między innymi taki fragment:
Otrzymaliśmy informację, że podczas zmiany przepustowości połączenia przez routery Asus wykryto brak dostępu do Internetu, stąd problemy z siecią. Usterka powinna zostać rozwiązana w jednej z kolejnych aktualizacji oprogramowania – zachęcamy do regularnego aktualizowania urządzenia (Ustawienia > Aktualizacja Oprogramowania > Pobierz i zainstaluj).
Jak ocenia pan Mateusz, Samsung wreszcie przyznał się do błędu i wypuścił łatkę, która wydaje się, że wreszcie naprawiła usterkę. Mamy nadzieję, że tak się właśnie stało i już więcej nie usłyszymy o problemach z Wi-Fi 6 w smartfonach Samsunga, czego Wam i sobie życzę.
Zobacz: Znamy europejskie ceny nowych „składaków” Samsunga. Będzie drożej
Zobacz: OnePlus 12 nadchodzi. Tak ma wyglądać nowy flagowiec marki
Źródło zdjęć: Marian Szutiak / Telepolis.pl
Źródło tekstu: opracowanie własne