DAJ CYNK

Samsung przyznał się do błędu i go naprawił

Marian Szutiak

Sprzęt

Samsung przyznał się do błędu i go naprawił

Tegoroczny topowy smartfon firmy Samsung to udane urządzenie, ale nie wszystko w nim działało tak, jak by można oczekiwać. Wygląda jednak na to, że koreański producent wziął sobie do serca narzekanie niezadowolonych klientów i naprawił problem z Wi-Fi 6.

Niemal dokładnie miesiąc temu opisałem na łamach TELEPOLIS.PL sprawę pana Mateusza, którego dotknęły opisywane w wielu miejscach w Internecie problemy z Wi-Fi 6 w smartfonie Samsung Galaxy S23 Ultra. W skrócie chodziło o to, że telefon ten po uzyskaniu połączenia z działającą siecią Wi-Fi 6, tracił połączenie z Internetem i pokazywał komunikat "Połączono bez Internetu". Jednocześnie, jeśli na to pozwoliliśmy, Galaxy przełączał się na mobilną transmisję danych.

W Internecie można było znaleźć informacje, że Samsung wie o problemie i pracuje nad jego rozwiązaniem. Odpowiednia poprawka miała się znaleźć w jednej z aktualizacji oprogramowania i, według słów Olafa Krynickiego, rzecznika prasowego Samsung Polska, trafiła do użytkowników wraz z kwietniowym updatem. Tylko, że problemy z Wi-Fi 6 wciąż występowały.

W zasadzie można było odnieść wrażenie, że Samsung zrzucił odpowiedzialność na użytkownika i jego router Wi-Fi. Tak przynajmniej było w przypadku pana Mateusza, o czym szerzej napisałem w podlinkowanej poniżej wiadomości.

Zobacz: Masz samsunga? To współczuję, bo producent zostawi Cię na lodzie

Nawet Olaf Krynicki zaproponował przeprowadzenie diagnostyki telefonu pana Mateusza w autoryzowanym centrum serwisowym Samsunga, co również należy uznać za przykład zrzucania odpowiedzialności na klienta. Ma on bowiem tracić swój cenny czas, by Samsung mógł stwierdzić, czy i co zepsuł.

Ciąg dalszy historii

Historia ma swój ciąg dalszy i, tak się przynajmniej wydaje, szczęśliwe zakończenie. Jakiś czas po mojej publikacji, pan Mateusz otrzymał odpowiedź od Samsunga na problem, który

norotycznie występuje i zgłaszam go równie długo i namolnie.

Znalazł się tam między innymi taki fragment:

Otrzymaliśmy informację, że podczas zmiany przepustowości połączenia przez routery Asus wykryto brak dostępu do Internetu, stąd problemy z siecią. Usterka powinna zostać rozwiązana w jednej z kolejnych aktualizacji oprogramowania – zachęcamy do regularnego aktualizowania urządzenia (Ustawienia > Aktualizacja Oprogramowania > Pobierz i zainstaluj).

Jak ocenia pan Mateusz, Samsung wreszcie przyznał się do błędu i wypuścił łatkę, która wydaje się, że wreszcie naprawiła usterkę. Mamy nadzieję, że tak się właśnie stało i już więcej nie usłyszymy o problemach z Wi-Fi 6 w smartfonach Samsunga, czego Wam i sobie życzę.

Zobacz: Znamy europejskie ceny nowych „składaków” Samsunga. Będzie drożej
Zobacz: OnePlus 12 nadchodzi. Tak ma wyglądać nowy flagowiec marki

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Marian Szutiak / Telepolis.pl

Źródło tekstu: opracowanie własne