W ostatnim czasie Sony nie radzi sobie najlepiej pod względem sprzedaży smartfonów, za to coraz lepiej radzi sobie w produkcji aparatów do modeli konkurencji.
W 2014 roku Sony kontrolowało 35% rynku matryc w aparatach. Obecnie liczba ta wzrosła do 40,2% i stale rośnie. Podane liczby obejmują niestety zarówno matryce w aparatach urządzeń mobilnych, jak i tradycyjnych aparatach. Mimo wszystko pokazuje to rosnącą dominację Sony, ponieważ drugim producentem matryc jest OmniVision z wynikiem 15,7%, a trzeci jest Samsung posiadający 15,2% rynku. Rynek matryc do aparatów jest warty 8,2 mld dolarów, więc niemalże polowa tej kwoty trafia w ręce Sony.
Z matryc Sony korzysta obecnie między innymi Apple, LG i Samsung. O ich uznanej jakości bardzo dobrze świadczy fakt, że Samsung, pomimo produkowania własnych matryc, korzysta z podzespołów produkcji Sony. Wszystko wskazuje na to, że Japończycy, pomimo słabnącej popularności własnych smartfonów, nie znikną za szybko z rynku urządzeń mobilnych.
Źródło tekstu: Wall Street Journal; wł