DAJ CYNK

Sprzedaż tabletów w Europie Środkowej i Wschodniej spadła o 21,4%

LuiN

Sprzęt

O kurczącym się rynku tabletów mówi się już długo. Region Europy Środkowej i Wschodniej nie jest tu wyjątkiem - II kwartał był o 21,4% słabszy niż analogiczny okres 2014 roku.

O kurczącym się rynku tabletów mówi się już długo. Region Europy Środkowej i Wschodniej nie jest tu wyjątkiem - II kwartał był o 21,4% słabszy niż analogiczny okres 2014 roku.

Liderem w naszym regionie był przed rokiem i jest nadal nie Samsung, nie Apple, lecz Lenovo. Względem I kwartału jego udział w rynku wzrósł z 14 do 16,8%. Przekłada się to na sprzedaż na poziomie 480 tys. sztuk tabletów. Drugie miejsce dzierży Samsung, któremu udało się sprzedać 450 tys. sztuk tabletów. W skali roku udział Koreańczyków wzrósł o 3,2 p.p. do 15,9%.

Trzecie miejsce zajmuje Apple z topniejącym udziałem w rynku, który w II kwartale zatrzymał się na 5%. To około 140 tys. sztuk iPadów. O 30 tys. mniej tabletów sprzedał czwarty na liście Asus. 110 tys. sztuk urządzeń dało mu 3,9% udziałów w rynku.

Pierwszą piątkę zamyka debiutująca w zestawieniu marka tanich tabletów Digma. 100 tys. sprzedanych urządzeń daje firmie 3,5% rynku Europy Środkowej i Wschodniej. 90% tabletów dostarczonych przez producenta miało ekrany poniżej 9 cali.

Łącznie w naszym regionie sprzedano w II kwartale 2,8 mln sztuk tabletów, z czego największe spadki odnotowano w segmencie 2-in-1, czyli tabletów z doczepianą klawiaturą (o 38,6%). Warto jednak zaznaczyć, że te ostatnie stanowią od początku jedynie 2-3% całego rynku tabletów. W skali roku średnia cena tabletów spadła o 21,9%.

Na całym świecie w II kwartale sprzedaż tabletów wyniosła 44,7 mln sztuk i była mniejsza o 7% niż przed rokiem.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł