DAJ CYNK

Zobacz Surface Duo na wideo. Ta idea ma naprawdę mnóstwo sensu

Jakub Szczęsny

Sprzęt

Surface Duo render

Podczas gdy tacy producenci jak Samsung, Huawei, Motorola wykorzystują elastyczne wyświetlacze do zwiększenia funkcjonalności swoich urządzeń, Microsoft postanowił wykorzystać "jedynie" dwa ekrany. Do sieci wyciekł kolejny materiał przedstawiający Surface Duo "w akcji" - tym razem jest to wideo. 

Zobacz: Microsoft Surface Duo na zdjęciach. Satya Nadella już go używa

Jak wynika z najnowszego materiału, Microsoft aktywnie testuje to urządzenie wśród pracowników. Jeden z użytkowników Twittera umieścił w wiadomości link do serwisu YouTube, w którym można zapoznać się bliżej z Surface Duo. Użytkownik, którego ręce uwieczniono na wideo m. in. przegląda pocztę, gra w grę i wykorzystuje sprzęt w scenariuszu jedno i dwuekranowym. Jednocześnie, otrzymujemy niejako potwierdzenie, że Surface Duo nie będzie mieć dedykowanej kamery "z tyłu" w sytuacji, w której sprzęt jest rozłożony. Znajdujący się nad jednym z ekranów obiektyw - w zależności od ustawienia będzie jednocześnie "przednią" i "tylną" kamerą. 

 

 

Dlaczego Microsoft testuje swoje urządzenia w ten sposób? Przede wszystkim jest to znacznie tańsze niż wykorzystanie dedykowanego zespołu lub podwykonawcy, który sprawdzi wszystkie najważniejsze scenariusze użytkowania. Można być również zdziwionym tym, że gigant pozwala pracownikom na testy w takich miejscach jak metro / pociąg (na materiale mamy do czynienia prawdopodobnie z taką właśnie sytuacją), jednak jest na to całkiem dobre uzasadnienie. Poruszanie się komunikacją miejską lub międzymiastową to świetny sposób na wypróbowanie wydajności urządzenia pod kątem łączności z sieciami komórkowymi. 

Zobacz: Microsoft patentuje nakładkę z klawiaturą dla Surface Neo

Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że Surface Duo okaże się hitem

Oczywiście nie takim jak iPhone, czy flagowy Samsung Galaxy. Surface Duo będzie pozycjonowany - zarówno w komunikacji marketingowej jak i cenowo bardzo wysoko, jako sprzęt dla biznesu. Podobnie jest zresztą z innymi urządzeniami reprezentującymi markę Surface - są to przeważnie drogie, ale i przy okazji - ultraprofesonalne sprzęty przeznaczone dla osób przede wszystkim pracujących na mobilnej elektronice. Biorąc pod uwagę to, że Microsoft świetnie rozwinął komputery z tej linii, mogę sądzić, że i Duo okaże się być hitem w swoim "światku". Jednak na globalny sukces raczej nie ma co liczyć. Tak po prawdzie - czy Microsoft rzeczywiście go potrzebuje? 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: https://www.neowin.net/