Wzrost sprzedaży tabletów wyhamował w 2014 roku - klienci są zadowoleni ze wcześniej zakupionych urządzeń i eksperymentują z innymi kategoriami produktów.
Według analiz Gartnera, w tym roku sprzedanych zostanie 229 mln sztuk tabletów, o 11% więcej niż przed rokiem. Tymczasem w 2013 roku roku sprzedaż wzrosła o 55%. Cały rynek urządzeń mobilnych (komputery, tablety czy telefony) wzrośnie w tym roku o 3,2%, a tablety będą w nim miały 9,5% udział.
W przeciwieństwie do telefonów komórkowych, "czas życia" tabletów to nie rok czy dwa lata, lecz częściej trzy albo nawet i więcej lat. Gdy zaś klienci decydują się na aktualizację swojego sprzętu, coraz przychylniejszym okiem patrzą na urządzenia 2-w-1, takie jak tablety przekształcalne w pełnosprawny komputer czy stojące na granicy tabletów i smartfonów phablety.
Źródło tekstu: Gartner, Cellular-News, wł