DAJ CYNK

Wersje mini flagowych smartfonów to niewypał?

LuiN

Sprzęt

Jak się okazuje, wersje mini flagowych smartfonów cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem konsumentów, niż spodziewali się tego producenci.<

Jak się okazuje, wersje mini flagowych smartfonów cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem konsumentów, niż spodziewali się tego producenci.

Swoje wersje mini flagowych urządzeń przygotowują systematycznie kluczowi producenci smartfonów z Androidem. Do Samsunga, LG i HTC dołączył w tym roku Sony. Jako główny powód niskiej popularności mniejszych wariantów urządzeń wskazywany jest niezadowalający stosunek ceny do jakości.

W większości przypadków, wraz z pomniejszeniem obudowy producenci stosują niższej jakości i rozdzielczości ekrany, słabsze aparaty fotograficzne, mniejszą ilość pamięci wewnętrznej i RAM oraz mniej wydajne procesory. Jednocześnie cena "miniaturek" to średnio 400 - 500 dolarów, podczas gdy 150 - 200 dolarów kosztują bazujące na zbliżonej specyfikacji chińskie odpowiedniki. Wyjątkiem jest tegoroczna Xperia Z1 Compact, w której miniaturyzacja dotyczyła jedynie gabarytów, a nie innych kluczowych cech urządzenia.

Mniejsza od spodziewanej sprzedaż może zmusić producentów do zmiany strategii. HTC już testuje na bazie plastikowego HTC One E8 nieco inne podejście do tematu ekonomicznej wersji flagowca. Póki co z wielkim sukcesem w Chinach.

Zobacz: HTC One E8 - 50 tys. sztuk w 15 minut

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: DigiTimes, wł