DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów w 1Q2018 wg IDC

Isand

Prawo, finanse, statystyki

Po zaprezentowaniu szacunkowych danych na temat światowego rynku smartfonów, nadszedł czas na dane z rynku tabletów. Tutaj doszło do zamiany na pierwszych dwóch pozycjach. Na rynku tabletów lideruje bowiem Apple.



Po zaprezentowaniu szacunkowych danych na temat światowego rynku smartfonów, nadszedł czas na dane z rynku tabletów. Tutaj doszło do zamiany na pierwszych dwóch pozycjach. Na rynku tabletów lideruje bowiem Apple.

Producent Sprzedaż w 1Q2018
(mln szt.)
Udział w rynku w 1Q2018 Sprzedaż w 1Q2017
(mln szt.)
Udział w rynku w 1Q2017 Zmiana rok do roku
Apple 9,1 28,8% 8,9 24,9% 2,1%
Samsung 5,3 16,7% 6,0 16,7% -11,4%
Huawei 3,2 10% 2,8 7,8% 13%
Lenovo 2,1 6,6% 2,1 5,8% 1,8%
Amazon 1,1 3,5% 2,2 6% -49,5%
Inni 10,9 34,4% 13,9 38,8% -21,7%
Suma 31,7 100% 35,8 100% -11,7%



Wyniki możemy zobaczyć sami. Producenci nie są w stanie zatrzymać spadku zainteresowania tabletami, pozostaje im walka o kawałki stale zmniejszającego się tortu. Tracą prawie wszyscy, Lenovo i Apple zanotowali niewielkie wzrosty a jedynym, który naprawdę może się pochwalić wzrostami jest Huawei. O klęsce może mówić Amazon.

IDC odnotował jednak jedną ciekawą informację - wzrosła sprzedaż urządzeń typu 2w1 oraz takich serii jak iPad Pro oraz Microsoft Surface. Wygląda na to, że ostatnim bastionem tabletów pozostaje sektor biznesowy.

Zobacz: Światowy rynek smartfonów w 1Q2018 wg IDC
Zobacz: Rynek tabletów wciąż się kurczy

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: idc, wł

Tagi: idc