DAJ CYNK

Prezes Allegro zapowiada duże zmiany w serwisie. Leasing, bilety i szybsze przesyłki

orson_dzi

Taryfy, promocje, usługi

 

Blisko 60% polskich Internautów regularnie odwiedza Allegro i coraz częściej robi tam zakupy. Platforma chce zachęcić do kupowania online kolejne osoby, planuje więc na ten rok wiele zmian i usprawnień. Wśród najważniejszych jest włączenie do oferty biletów na wydarzenia kulturalne i wprowadzenie odroczonych płatności. Allegro cały czas pracuje także nad przyspieszeniem dostaw. Umożliwi klientom śledzenie przesyłki na smartfonie. Sprzedawcom zaoferuje za to możliwość analizy sprzedaży na tle konkurencji oraz nowe usługi finansowe, np. leasing.

W Polsce wciąż tylko 9% transakcji zakupowych przebiega w Internecie. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii online dokonywany jest co piąty zakup. Stąd wniosek, że polski rynek zakupów w sieci ma jeszcze duży potencjał rozwoju. Rośnie on zresztą o wiele szybciej niż sprzedaż detaliczna ogółem. Ta ostatnio wzrosła w 2018 roku o 6,2%, podczas gdy e-handel przyspieszył o ponad 13%. Pokazują to również wynik platform sprzedażowych i e-sklepów.

Allegro, które dziś jest szóstym pod względem wielkości e-detalistą w Europie, przygotowało na ten rok kolejne inwestycje, które mają przyciągnąć jeszcze większą liczbę klientów i kontrahentów. Kluczem do pozyskania tych pierwszych jest dostępność produktów i przystępne ceny, a także usprawnienie dostaw.

Z obserwacji Allegro wynika, że klienci, którzy korzystają z Allegro Smart, kupują 6 razy więcej produktów niż osoby, które usługi nie wykupiły. Jak podkreśla prezes Allegro, mocny nacisk kładziony jest także na skrócenie czasu dostawy do jednego dnia, a niekiedy przesyłka będzie mogła zostać doręczona nawet w dniu zakupu. Dziś przeciętnie czas ten wynosi 2–3 dni.

Zobacz: Nowe zasady Allegro Smart - koniec limitów przesyłek i plan za 8,99 zł

 Dążymy do tego, by zakupione produkty trafiały do nabywców jeszcze szybciej i w jeszcze bardziej przewidywalny sposób. Poprzez uruchomienie funkcji Track & Trace, umożliwiającej śledzenie przesyłki na smartfonie, możemy zobaczyć, gdzie aktualnie znajduje się nasza paczka

- mówi Francois Nuyts, prezes zarządu Allegro.

Na razie z usługi tej korzysta większość użytkowników pakietu Allegro Smart, wprowadzonego w sierpniu 2018 roku, jednak platforma chce uczynić z niej standard. Dodatkowo klient nie będzie musiał płacić za przesyłkę od razu, a nawet po 30 dniach od otrzymania produktu bez żadnych dodatkowych kosztów.

Allegro pracuje także nad nowinkami technologicznymi i wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Pod koniec roku planuje wprowadzić wizualne wyszukiwanie i nawigację – rzeczywiste zdjęcia przedmiotów będą wykorzystywane do wyszukiwania na platformie konkretnego lub podobnego produktu. Poza tym klienci będą mieli możliwość zamówienia kontaktu z konsultantem Allegro. Kluczowe dla zwiększania liczby użytkowników na platformie jest również poszerzanie oferty.

Finalizujemy przejęcie e-Biletu. Dzięki integracji z tą platformą 17 mln klientów na Allegro zyska możliwość łatwego zakupu biletów na koncerty i festiwale.

Allegro liczy na duże wzrosty w tym zakresie. Potencjał wzrostu rynku sprzedaży biletów online ocenia na 20% rocznie. Dziś jest on wart ok. 700 mln zł.

Drugi obszar działań Allegro dotyczy zwiększania na platformie liczby sprzedawców. W 2018 roku przybyło ich 16 tys. Były to głównie małe i średnie firmy, lale też duże światowe marki. Allegro zamierza zaproponować im latem panel „Jakość mojej sprzedaży”. Z jego pomocą sprzedawcy będą mogli przeanalizować swoją sprzedaż i usprawnić ofertę. Obecnie trwa faza testowa projektu.

Zobacz: Allegro wprowadza płatności przez Apple Pay w aplikacji dla iOS

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: newseria