DAJ CYNK

BLIK wprowadza płatność z banera reklamowego. Na pierwszy ogień poszła akcja WWF Polska

Marian Szutiak

Fintech

Zakup bezpośrednio z banera reklamowego, który może być wyświetlany na dowolnej stronie internetowej, to nowe rozwiązanie wykorzystujące BLIKA, przydatne na przykład przy sprzedaży treści cyfrowych, dostarczanych za pomocą e-maila. Pierwsze wykorzystanie takiego sposobu kupowania Polski Standard Płatności wprowadził w ramach wspólnej akcji z WWF Polska, związanej z ratowaniem Sóweczki.

Płatności BLIKIEM w Internecie to najpopularniejszy sposób wykorzystania polskiego systemu płatności bezgotówkowych. Użytkownicy realizują w ten sposób około 75% wszystkich transakcji BLIKIEM - to zasługa wygody, szybkości i bezpieczeństwa tej metody, która nie wymaga podawania numeru karty płatniczej lub wpisywania danych logowania do bankowości elektronicznej.

Zobacz: BLIK w 2018 roku: 91 milionów transakcji o wartości ponad 12 miliardów złotych

Polski Standard Płatności, operator BLIKA, wprowadza kolejny element ułatwiający zakupy w e-commercemożliwość zapłacenia za produkt lub usługę bezpośrednio na banerze reklamowym, który danej rzeczy dotyczy. W ten sposób sklep internetowy może sprzedawać swoją usługę już na etapie reklamowania jej w Internecie, na dowolnej stronie. Użytkownik nie musi przechodzić z banera reklamowego na stronę sklepu internetowego, gdzie zwykle trzeba przejść przez cały proces zakupu i płatności. Może zapłacić bezpośrednio na banerze reklamowym sklepu. 

- Wprowadzamy zupełnie nowy sposób robienia zakupów w Internecie. To nie tylko duża wygoda dla kupującego, ale także znaczne przyśpieszenie całego procesu zakupowego, a więc korzyść dla sprzedawcy. BLIK pozwala na szybkie wykonywanie płatności online bez konieczności przechodzenia przez klasyczne procesy płatności. Kreacje reklamowe wzbogacone BLIKIEM w świecie online są świetnym przykładem na to, jak dobrze wykorzystać atencję reklamową klientów doprowadzając do realnej transakcji płatniczej. Obserwujemy duże zainteresowanie branży reklamowej efektywnościowym podejściem do usług reklamowych. Płatności BLIK doskonale się wpisują w ten trend.

- powiedziała Magdalena Kubisa, Dyrektor Rozwoju Biznesu Polskiego Standardu Płatności

Pierwsze wykorzystanie zakupu z banera zostało stworzone w ramach wspólnej akcji Polskiego Standardu Płatności i WWF Polska. Użytkownicy mogą w ten sposób wspierać ratowanie Sóweczki, najmniejszej sowy żyjącej w naszym kraju. Za każde 10 zł udzielonego wsparcia BLIK podaruje dodatkowo 1 m2 chronionego lasu. Rozwiązanie zostało wprowadzone we współpracy z tPay.

Na banerze internetowym użytkownik widzi szczegóły akcji, może też wybrać kwotę wparcia jakiego chce udzielić. Następnie wpisuje kod BLIK i po zatwierdzeniu regulaminów akcji oraz płatności finalizuje transakcję. Trzeba ją również potwierdzić w swojej aplikacji bankowości mobilnej, jak każdą płatność BLIKIEM.

Zobacz: BLIK szykuje się do międzynarodowych przelewów na numer telefonu
Zobacz: Kradną za pomocą Blika. Jak nie dać się oszukać?
Zobacz: Mastercard i operator Blika nawiązują współpracę - będzie ekspansja za granicę

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Polski Standard Płatności