Jeśli cyklicznie płacicie za różne usługi (streaming, telekomunikacja, abonamenty), nowa funkcja BLIK przypadnie wam do gustu. Płatności powtarzalne na razie działają w dwóch bankach - ING oraz Banku Pekao S.A.
Uruchomiona przez Polski Standard Płatności, operatora systemu BLIK funkcja płatności powtarzalnych sprawdzi się w usługach oferowanych w abonamencie, subskrypcjach oraz płatnościach ratalnych. Zarządzanie płatnościami odbywa się z poziomu aplikacji mobilnej banku. W tym momencie mogą z niej skorzystać klienci dwóch banków - ING Banku Śląskiego oraz Banku Pekao S.A.
Jak mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności:
BLIK kolejny raz rewolucjonizuje rynek płatności. Na wprowadzeniu tej innowacji skorzystają nie tylko użytkownicy, ale także dostawcy usług udostępnianych w abonamencie lub na zasadach subskrypcji. Ich klienci chętniej będą decydowali się na tego typu usługi. Otrzymują bowiem łatwy dostęp do zarządzania nimi w jednym miejscu, czyli aplikacji mobilnej banku, bez konieczności logowania się w wielu różnych serwisach dostawców.
Zobacz: Startuje BLIKOMANIA - znowu można wygrać 100 tys. zł za płacenie BLIKIEM
Rozwiązanie wdrożono przy współpracy BlueMedia oraz eCard. Na stronie usługodawcy wybieramy płatność BLIK, podajemy kod, a następnie w aplikacji banku zatwierdzamy płatność pinem. Potem dostaniemy propozycję zapisania cyklu płatności (kwota, częstotliwość, data końca subskrypcji). W przypadku zmiany kwoty lub daty płatności otrzymamy stosowne potwierdzenie płatności w aplikacji mobilnej banku.
Zobacz: BLIK wprowadza płatność z banera reklamowego. Na pierwszy ogień poszła akcja WWF Polska
Na powyższym wideo Magdalena Kubisa z Polskiego Standardu Płatności tłumaczy jak działają płatności powtarzalne oraz do czego można je wykorzystać.
Źródło zdjęć: informacja prasowa
Źródło tekstu: informacja prasowa