DAJ CYNK

Meritum Bank Mobilny - mobilna aplikacja bankowa

sirmark

Taryfy, promocje, usługi

Meritum Bank udostępnił nowy serwis bankowości mobilnej. Bank zapewnia kompletny serwis transakcyjny oraz umożliwia założenie konta osobistego lub firmowego wyłącznie za pośrednictwem aplikacji.

Meritum Bank udostępnił nowy serwis bankowości mobilnej. Bank zapewnia kompletny serwis transakcyjny oraz umożliwia założenie konta osobistego lub firmowego wyłącznie za pośrednictwem aplikacji. Dostępne są takie funkcje jak "Zapłać mi", "Fotoprzelewy" i "Geolokalizację transakcji".

Meritum chwali się, że jego Bank Mobilny to pierwsza aplikacja w Polsce umożliwiająca bankowanie w pełni mobilnie. Nie trzeba udawać się do oddziału banku, czy używać komputera, ale można korzystać ze wszystkich innych kanałów dostępu, czyli bankowości internetowej, oddziałów oraz infolinii.



Aplikacja jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm korzystających ze smartfonów z systemem operacyjnym Android (wersja 2.3 i wyższe) lub iOS (wersja 5 i wyższe). Są już do pobrania w Google Play oraz App Store.

Aplikacja oferuje pełną paletę transakcji, które mogą być zlecane za pomocą telefonu. Oprócz standardowych przelewów międzybankowych, podatkowych i do ZUS, oferuje kupno i sprzedaż walut - realizowane w ramach rachunków walutowych e-Kantor.

Klient indywidualny oraz przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą może założyć swój rachunek w pełni mobilnie, bez interakcji z pracownikiem Banku, bez jakiejkolwiek biurokracji i papierów. Cały proces to zaledwie 3 kroki, a czas zawarcia umowy elektronicznie to tylko 15 minut. Swoją tożsamość klient potwierdza e-przelewem wykonywanym z innego banku. W tym procesie Bank oferuje możliwość skorzystania z funkcjonalności, które niesie technologia OCR. Już w pierwszym kroku formularza klient zamiast wypełniać pola, może wykonać telefonem zdjęcie dowodu osobistego, z którego system samodzielnie odczyta dane i wypełni nimi formularz.



Aplikacja pozwala na pracę w trybie offline, tzn. w momentach braku dostępności do Internetu. Klient otrzymuje wówczas stosowne powiadomienie o braku dostępu do sieci, jednak aplikacja funkcjonuje dalej. Stan środków na kontach oraz historia operacji zawierają dane od czasu ostatniej synchronizacji online, a klient może swobodnie przeglądać swoje finanse, a nawet rozpocząć wypełnianie przelewu czekając na powrót połączenia z Internetem.

Aktywacja aplikacji możliwa jest na dowolnym urządzeniu mobilnym. Klient nie musi ograniczać się do pracy z aplikacją wyłącznie na jednym smartfonie, ale może zainstalować aplikację na kilku swoich urządzeniach jednocześnie. Aktywacja nie wymaga interakcji użytkownika w bankowości internetowej, wystarczy podać login i hasło do kanałów zdalnych, aby Bank automatycznie powiązał zarówno użytkownika, instancję aplikacji jak i urządzenie mobilne, na którym dokonano aktywacji.

Podczas aktywacji klient nadaje swój indywidualny numer PIN. Oprócz niego autoryzacje transakcji w aplikacji chronią jednorazowe kody SMS. Trzykrotne błędne logowanie do aplikacji powoduje jej blokadę na wszystkich urządzeniach mobilnych, na których została zainstalowana. Jej ponowne uruchomienie będzie wymagało kontaktu z Bankiem i weryfikacji danych klienta za pośrednictwem dodatkowych danych.

Meritum Bank Mobilny wykorzystuje do realizacji operacji finansowych możliwości, jakie dają smartfony. Przykładem może być funkcja wysyłki numeru konta przy pomocy sms-a lub wiadomości email czy tzw. "Fotoprzelew", w którym dane dotyczące płatności są odczytywane ze zdjęcia blankietu lub faktury. Dzięki funkcji geolokalizacji, transakcje wykonywane z aplikacji mogą być pokazywane na mapie. W niedalekiej przyszłości nastąpi także integracja z serwisem społecznościowym Foursquare oraz docelowo, płatnościami mobilnymi, dzięki czemu klienci Meritum będą otrzymywać ciekawe zniżki i oferty partnerów Banku.

Aplikacja Meritum Banku posiada także funkcję "Zapłać mi". Jeśli klient Meritum wyłoży pieniądze za swoich znajomych podczas np. wyjścia do kina lub restauracji, funkcja "Zapłać mi" pomoże mu się z nimi rozliczyć. Umożliwia ona podział rachunku na poszczególne osoby z grupy oraz wysyłkę wiadomości sms lub e-mail z informacją, jaką kwotę i na jaki rachunek należy zwrócić.

Rozwijając projekt bankowości mobilnej Meritum Bank zamierza udostępnić twórcom innych aplikacji jego API. Dzięki otwartemu API deweloperzy w porozumieniu z Bankiem będą mogli we własnej aplikacji udostępnić moduł bankowy lub po certyfikacji Banku udostępniać usługi i aplikacje dla innych klientów Banku.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Bank będzie dalej rozwijał aplikację. Klienci będą mogli korzystać z niej za pomocą komend głosowych, a już z końcem kwietnia realizować przelewy za pośrednictwem Facebooka oraz przelewać środki bez znajomości rachunku odbiorcy na numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. Bank udostępni także powiadomienia PUSH, które będą służyć do prezentacji klientom ciekawych, limitowanych ofert oraz przesyłania informacji o zmianach na rachunkach (np. o wpływie środków na konto), a także komunikaty bezpieczeństwa (np. wypłacie z bankomatu lub logowaniu do kanałów zdanych). Klient będzie mógł sam zdefiniować, jakie informacje otrzyma tą drogą.


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Meritum Bank