Tuż przed zaplanowaną na 18 marca konferencją GDC (Game Developers Conference), wnikliwe oko internetu zauważyło informację sugerującą ambitne plany rozszerzenia dostępności usługi Xbox Live na urządzenia przenośne z Androidem oraz iOS. Plany dotyczą również konsoli Nintendo Switch.
Zamiast konkurować, lepiej współpracować - do takich wniosków doszło chyba szefostwo Microsoftu. Jak wynika z agendy konferencji GDC 2019 w najbliższym czasie koncern planuje udostępnić deweloperom gier SDK (Software Development Kit) do wprowadzania wsparcia dla platformy Xbox Live w tytułach tworzonych na pecety, urządzenia z iOS i Androidem, a nawet pod systemem Horizon, na którym bazuje przenośna konsola Nintendo Switch.
Baza 400 mln urządzeń z Xbox Live może się dzięki temu otworzyć na dużo większy rynek szacowany nawet na 2 mld urządzeń. Niektórzy posiadacze urządzeń z iOS i Androidem mogą już korzystać z Xbox Live Achievements (listy osiągnięć), ale funkcjonalność ogranicza się wyłącznie do nielicznych gier wydanych przez Microsoft Studios. Pełna integracja pozwoli na integrację listy znajomych, trybu multiplayer między różnymi platformami i listy osiągnięć w już obecnych grach mobilnych.
Zobacz: Sprzedaż komputera Microsoft Surface Studio 2 w Polsce rusza już 7 lutego. To nie jest maszyna dla zwykłych śmiertelników
Zobacz: Windows 10 Mobile umiera. W tym roku Microsoft wbije ostatni gwóźdź do trumny systemu - definitywnie i nieodwołalnie
Zobacz: Microsoft przeniesie pad z Xboxa do urządzeń mobilnych
Równolegle trwają prace nad xCloud, czyli usługą streamingu gier. Wiele wskazuje na to, że Microsoft szykuje dla nas Netfliksa w świecie gier. Za miesięczną opłatą otrzymamy dostęp do gier, w które będzie można grać na dowolnym sprzęcie stacjonarnym lub mobilnym. Więcej na ten temat dowiemy się już 18 marca, kiedy zaczyna się konferencja GDC.
Źródło zdjęć: Microsoft
Źródło tekstu: VentureBeat