DAJ CYNK

Orange mówi: zabezpiecz PESEL i proponuje ochronę przed oszustwami

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Orange mówi: zabezpiecz PESEL i proponuje ochronę przed oszustwami

Zabezpiecz PESEL – namawia sieć Orange, proponując nową usługę dla klientów abonamentowych. Oferta ma pomóc uchronić się przed konsekwencjami oszustw dokonanych z użyciem wykradzionych danych osobowych. Operator zapewnia, że każdy poszkodowany może liczyć na profesjonalne wsparcie pozwalające zminimalizować skutki oszustwa.

Czas epidemii koronawirusa wiążę się ze zwiększoną aktywnością oszustów, którzy usiłują wykraść poufne dane osobowe. W ostatnim czasie wzrosło między innymi natężenie fałszywych wiadomości SMS służących wyłudzeniom. Usługa „Zabezpiecz PESEL” ma być odpowiedzią na te problemy.

Zobacz: Smishing, czyli ataki przez SMS, są coraz większym zagrożeniem. Raport CERT Orange
Zobacz: Netflix rozdaje darmowy dostęp! A nie, to nowe oszustwo...

Usługa jest realizowana przez Orange Polska wspólnie z Krajowym Rejestrem Długów BIG S.A. Zawiera zestaw narzędzi zwiększających bezpieczeństwo naszych danych oraz chroniących przed utratą pieniędzy w różnych życiowych sytuacjach.

Dzięki nowej usłudze użytkownik będzie otrzymywał powiadomienia, gdy ktoś spróbuje użyć jego numeru PESEL podczas zawierania umowy kredytowej. Klient otrzyma natychmiastowe powiadomienie, gdy wpłynie zapytanie o jego PESEL do Krajowego Rejestru Długów BIG S.A. Może więc niezwłocznie sprawdzić, czy jego dane nie zostały wykorzystane do zaciągnięcia zobowiązań finansowych – pożyczki, kredytu, podpisania umowy na abonament, czy zakupów na raty lub do założenia działalności gospodarczej. Alerty działają całodobowo, 7 dni w tygodniu.

Zobacz: Koronawirus „zaraża” też komputery, cyberprzestępcy nie marnują okazji
Zobacz: mBank: CyberOchrona+ i wsparcie ekspertów. Nowa usługa dla klientów

Operator zapewnia wsparcie w przypadku oszustwa – klient dowie się gdzie i w jaki sposób jego PESEL został wykorzystany, otrzyma instrukcję postępowania pozwalającą ograniczyć ewentualne skutki wyłudzenia danych.

Korzystając z usługi, można też sprawdzać wiarygodność finansową firm np. dewelopera czy biura podróży. Jeśli ich sytuacja finansowa jest zagrożona, monitoring wykaże to z wyprzedzeniem. Rozważając podjęcie nowej pracy, klient może również sprawdzić swojego przyszłego pracodawcę, by mieć pewność, że zatrudni się w rzetelnej firmie.

Zobacz: T-Mobile Cyber Guard to wyjątkowa ochrona „made in Poland”

Dzięki nowej usłudze można też uzyskać informację, kto w ciągu ostatniego roku pytał o nasz PESEL w Krajowym Rejestrze Długów BIG S.A. i jaką odpowiedź wówczas otrzymał. Jeśli okaże się na przykład, że o nasze zadłużenie dowiadywała się instytucja, w której nie braliśmy pożyczki, może to oznaczać próbę wyłudzenia.

Klient zostanie też powiadomiony, jeśli zostanie dopisany do bazy Krajowego Rejestru Długów. Może również dopisać do bazy swojego dłużnika – jeśli ma odpowiednie dokumenty potwierdzające zadłużenie.

Logując się do specjalnego serwisu zabezpieczpesel.orange.pl, można pobrać raporty o swojej sytuacji i monitorowanych przez siebie podmiotach gospodarczych.

Zobacz: Orange otwiera salony w galeriach handlowych. A co z bezpieczeństwem?

Miesięczny koszt usługi Zabezpiecz PESEL to 9,99 zł z VAT, a przez pierwszy miesiąc można korzystać bez opłat. Umowa jest podpisywana na czas nieokreślony, można z niej zrezygnować w dowolnym momencie. Z usługi mogą skorzystać klienci, którzy kupią lub przedłużą umowę na abonament komórkowy w Orange. Opłaty za korzystanie z Zabezpiecz PESEL są doliczane do faktury za usługi Orange.

Osoba, która już korzysta z usługi, może ją wykupić też dla bliskiej osoby, dla której dobiera abonament komórkowy w Orange. Wystarczy wysłać  zaproszenie z linkiem aktywacyjnym z serwisu zabezpieczpesel.orange.pl.

Zobacz: 5G a cyberbezpieczeństwo - czego boją się przedsiębiorcy
Zobacz: Aplikacja „Kwarantanna domowa”: codzienne próby oszustwa przez fałszowanie GPS i podszywanie się

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Pixabay

Źródło tekstu: Orange