Play w ramach akcji #zostańwdomu wychodzi naprzeciw potrzebom seniorów, których w czasie epidemii koronawirusa dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale również wykluczenie cyfrowe. Braki w wiedzy na temat nowych technologii będą oni mogli uzupełnić dzięki smartfonowemu poradnikowi Fioletowych.
Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Jak wynika z raportu UKE, w 2019 roku 81,6% osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu komórkowego, jednak Internetu używało tylko 30,2%, a z komputera korzystało jedynie 26,5% seniorów. Osoby w wieku 60+ stanowiły w 2018 roku 24,5% populacji w Polsce (dane GUS).
Zobacz: Play: internet na 3 miesiące za 0 zł
Zobacz: Play w czasach epidemii: wzrost obciążenia sieci nie wpłynął na jakość usług
Dla wielu seniorów obsługa nowych technologii jest trudną barierą do pokonania. Obecnie nie ma zbyt wielu kampanii informacyjnych, inicjatyw i programów, które mogłyby pomóc osobom starszym w przezwyciężeniu trudów codziennego, cyfrowego życia. Z pomocą w tej sytuacji przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji #zostańwdomu opublikuje serię krótkich filmów z pomocą duetu Marii Winiarskiej i Zofii Zborowskiej-Wrony. Play będzie uczył seniorów między innymi:
- Chcemy ułatwić seniorom osiągnięcie technologicznej samodzielności, a jednocześnie sprawić, że poczują się ważną częścią społeczności Play. Pragniemy pomóc im zdobyć umiejętności, dzięki którym będą mogli lepiej zadbać o swoje bezpieczeństwo w czasie kwarantanny, a kiedy zagrożenie minie – cieszyć się pełnią możliwości, jakie stwarzają Internet i nowe technologie. Zachęcamy więc młode osoby do tego, by przekazały nasze treści osobom starszym ze swojego najbliższego otoczenia.
- powiedział Bartek Lechowski, Dyrektor ds. Doświadczeń Klientów z Play
Kampania edukacyjna sieci Play to nie tylko filmy edukacyjne. W jej ramach będą prowadzone także inne działania aktywizujące osoby starsze w Internecie. Zostaną one przygotowane we współpracy z Dancingiem Międzypokoleniowym, czyli projektem, którego ideą jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem starości, walka z wykluczeniem społecznym ze względu na wiek, a także łączenie pokoleń. Cała akcja zakończy się konkursem, w którym seniorzy będą mogli pochwalić się nowymi umiejętnościami. Partnerem technologicznym i fundatorem nagród jest Samsung.
Zobacz: Samsung Premia: kup Galaxy Watch Active 2 i odzyskaj nawet 300 zł
Zobacz: Znamy ceny obu wersji Samsunga Galaxy Tab S6 Lite
Pierwszy z materiałów instruktażowych będzie dotyczył korzystania z Internetu i jego podstawowych funkcji. Wszystkie filmy zostaną opublikowane na kanale Play na YouTube, a także na stronie internetowej dedykowanej seniorom. W ramach akcji przygotowano już poradnik obsługi smartfonu. To jednak nie wszystko. Play zagwarantował swoim abonentom w wieku 65+ dodatkowe udogodnienia, takie jak wydłużenie ważności ich kont w ofertach na kartę do 30 czerwca, a także przedłużenie o 14 dni terminu płatności faktur wystawionych od 15 marca.
Źródło tekstu: Play