DAJ CYNK

Play dla seniorów: smartfonowy poradnik o nowych technologiach

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

Play seniorzy smartfonowy poradnik nowe technologie

Play w ramach akcji #zostańwdomu wychodzi naprzeciw potrzebom seniorów, których w czasie epidemii koronawirusa dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale również wykluczenie cyfrowe. Braki w wiedzy na temat nowych technologii będą oni mogli uzupełnić dzięki smartfonowemu poradnikowi Fioletowych.

Wykluczenie cyfrowe dotyka seniorów

Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Jak wynika z raportu UKE, w 2019 roku 81,6% osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu komórkowego, jednak Internetu używało tylko 30,2%, a z komputera korzystało jedynie 26,5% seniorów. Osoby w wieku 60+ stanowiły w 2018 roku 24,5% populacji w Polsce (dane GUS).

Zobacz: Play: internet na 3 miesiące za 0 zł
Zobacz: Play w czasach epidemii: wzrost obciążenia sieci nie wpłynął na jakość usług

Kampania edukacyjna Play dla seniorów

Dla wielu seniorów obsługa nowych technologii jest trudną barierą do pokonania. Obecnie nie ma zbyt wielu kampanii informacyjnych, inicjatyw i programów, które mogłyby pomóc osobom starszym w przezwyciężeniu trudów codziennego, cyfrowego życia. Z pomocą w tej sytuacji przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji #zostańwdomu opublikuje serię krótkich filmów z pomocą duetu Marii Winiarskiej i Zofii Zborowskiej-Wrony. Play będzie uczył seniorów między innymi:

  • jak korzystać z podstawowych aplikacji,
  • jak doładować konto lub zapłacić fakturę online,
  • jak obsługiwać komunikatory.

- Chcemy ułatwić seniorom osiągnięcie technologicznej samodzielności, a jednocześnie sprawić, że poczują się ważną częścią społeczności Play. Pragniemy pomóc im zdobyć umiejętności, dzięki którym będą mogli lepiej zadbać o swoje bezpieczeństwo w czasie kwarantanny, a kiedy zagrożenie minie – cieszyć się pełnią możliwości, jakie stwarzają Internet i nowe technologie. Zachęcamy więc młode osoby do tego, by przekazały nasze treści osobom starszym ze swojego najbliższego otoczenia.

- powiedział Bartek Lechowski, Dyrektor ds. Doświadczeń Klientów z Play

Nie tylko filmy edukacyjne

Kampania edukacyjna sieci Play to nie tylko filmy edukacyjne. W jej ramach będą prowadzone także inne działania aktywizujące osoby starsze w Internecie. Zostaną one przygotowane we współpracy z Dancingiem Międzypokoleniowym, czyli projektem, którego ideą jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem starości, walka z wykluczeniem społecznym ze względu na wiek, a także łączenie pokoleń. Cała akcja zakończy się konkursem, w którym seniorzy będą mogli pochwalić się nowymi umiejętnościami. Partnerem technologicznym i fundatorem nagród jest Samsung.

Zobacz: Samsung Premia: kup Galaxy Watch Active 2 i odzyskaj nawet 300 zł
Zobacz: Znamy ceny obu wersji Samsunga Galaxy Tab S6 Lite

Pierwszy z materiałów instruktażowych będzie dotyczył korzystania z Internetu i jego podstawowych funkcji. Wszystkie filmy zostaną opublikowane na kanale Play na YouTube, a także na stronie internetowej dedykowanej seniorom. W ramach akcji przygotowano już poradnik obsługi smartfonu. To jednak nie wszystko. Play zagwarantował swoim abonentom w wieku 65+ dodatkowe udogodnienia, takie jak wydłużenie ważności ich kont w ofertach na kartę do 30 czerwca, a także przedłużenie o 14 dni terminu płatności faktur wystawionych od 15 marca.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Play