DAJ CYNK

Poczta Polska ułatwi dostęp online do usług dzięki profilowi zaufanemu i eFormularzom

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Od wczoraj można zgłaszać online chęć skorzystania z wybranych usług Poczty Polskiej, a swoją tożsamość potwierdzić przy użyciu profilu zaufanego. Dzięki temu klienci oszczędzą czas i bez wychodzenia z domu załatwią sprawy wymagające kiedyś wizyty w urzędzie.

Oferta Poczty Polskiej umożliwia np. dosłanie lub przechowanie przesyłek w okresie, kiedy odbiorca jest poza adresem stałego zamieszkania, ma też kilka innych, podobnych usług. Wystarczy złożyć zlecenie przez internet. Dla niektórych z nich konieczne jest potwierdzenie tożsamości, dlatego dla osób korzystających z opcji online Poczta udostępniła możliwość potwierdzenia profilem zaufanym

Zobacz: Poczta Polska wprowadza odbiór paczki przy użyciu kodu PIN

Zamówienie wybranych usług zajmuje tylko tyle, ile wypełnienie krótkiego formularza dostępnego na stronie https://eformularze.poczta-polska.pl/. Wystarczy wybrać usługę, zalogować się do profilu zaufanego oraz wypełnić formularz zlecenia usługi. Poczta Polska na wskazany adres e-mail przekaże potwierdzenie świadczenia danej usługi. 

Zobacz: Abonament RTV a koronawirus: Poczta Polska ma przestać ścigać dłużników

Z jakich usług można dzięki temu skorzystać?

eFormularze pozwalają na skorzystanie z pięciu usług. Są to:

  • eINFO: awizo to bezpłatna usługa umożliwiająca otrzymywanie informacji o oczekiwaniu przesyłki w placówce pocztowej. Dzięki skorzystaniu z tej usługi klienci dowiedzą się o awizacji przesyłki bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdują. Informacje o awizacji przesyłki wysyłane są SMS-em albo e-mailem. W przypadku pism w postępowaniach urzędowych wysyłane jest papierowe awizo.
  • Usługa polecony do skrzynki polega na wrzucaniu przesyłek poleconych do skrzynki na listy adresata. Wystarczy, że w momencie składania żądania klient poda swój numer telefonu albo adres e-mail. Żądanie nie obejmuje przesyłek poleconych z potwierdzeniem odbioru lub o kształtach/rozmiarach uniemożliwiających włożenie ich do oddawczej skrzynki pocztowej.
  • Dosyłanie jest rozwiązaniem dla osób, które zmieniają miejsce pobytu i chcą, aby przesyłki trafiały pod nowy adres. Przesyłki adresowane do klienta pod stary adres będę przesyłane pod nowy adres, który wskaże w formularzu. Usługa nie obejmuje pism w postępowaniach urzędowych, a także paczek kurierskich.
  • Doręczenie na życzenie to usługa, która umożliwia klientom zlecenie ponownego doręczenia awizowanej przesyłki poleconej. Można wybrać doręczenie pod pierwotny adres w wybranym przedziale czasowym. 
  • Przechowywanie przesyłek – dzięki tej usłudze korespondencja klientów może czekać na odbiór w placówce pocztowej, nawet cztery tygodnie po pierwszej próbie doręczenia. Usługa nie dotyczy przesyłek pocztowych nadanych na zasadach specjalnych oraz paczek kurierskich.

Zobacz: Prawo jazdy w telefonie przyjęte przez Sejm, wkrótce dostępne dla każdego. Jest też licznik punktów karnych
Zobacz: Profil zaufany założyło już 7 milionów Polaków. To będzie rekordowy rok 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Poczta Polska