W czasie trwającej od ubiegłego roku pandemii COVID-19, Poczta Polska rozszerzyła swoje portfolio o nowe produkty dostępne drogą elektroniczną, a także rozwiązania mające umożliwić bezpieczne korzystanie z usług pocztowych. Wśród nich jest eSkrzynka, która w ciągu dwóch miesięcy od ponownego uruchomienia miała 12,7 tysiąca użytkowników.
Rewolucja cyfrowa przyspieszyła w trakcie pandemii, Poczta odpowiada na te wyzwania wprowadzając możliwości skorzystania z usług pocztowych przez Internet. To wygodne i bezpieczne rozwiązania, cieszące się coraz większą popularnością wśród naszych klientów.
– powiedział Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.
Kluczowym rozwiązaniem cyfrowym, dostępnym w ramach platformy i uruchomionym przez Pocztę Polską w trakcie pandemii, jest eSkrzynka, czyli usługa zapewniająca możliwość odbioru korespondencji bez wychodzenia z domu. Przesyłki polecone są digitalizowane i udostępniane klientowi w internetowej skrzynce pocztowej, z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa oraz poufności e-korespondencji. eSkrzynkę można założyć online, przy użyciu profilu zaufanego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ramach rozwiązania obsługiwane są przesyłki polecone, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przez organy ścigania – jeśli zawierają oznaczenie „Nie podlega digitalizacji”. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy od ponownego uruchomienia eSkrzynki, z usługi tej skorzystało już 12700 użytkowników.
Zobacz: Poczta Polska kończy ze znaczkami pocztowymi. Nie będzie ich trzeba naklejać na listach poleconych
Zobacz: Amazon w Polsce: Poczta Polska rozwija współpracę
Na platformie poczta-cyfrowa.pl spółka zintegrowała większość usług rozproszonych w ramach całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej, umożliwiając dostęp do oferty drogą online. Klient może za jej pośrednictwem:
22 kwietnia 2020 roku, w związku ze zmianą zapisów w Prawie pocztowym, Poczta Polska wdrożyła nowe wytyczne dotyczące doręczania przesyłek listowych poleconych oraz paczek pocztowych i przesyłek kurierskich. Pierwszym z nich jest dostarczanie przesyłek poleconych bezpośrednio do skrzynki na listy odbiorcy. Ze względu na obowiązujące przepisy, taki sposób doręczania nie obejmuje przesyłek wysyłanych między innymi przez sądy i prokuraturę. W przypadku takiej korespondenji wprowadzono zmiany, które umożliwiają jej bezdotykowy odbiór.
Ze względów bezpieczeństwa, klienci Poczty mają możliwość odbioru rejestrowanych listów poleconych bez tradycyjnego pokwitowania. Zamiast podpisu wystarczy okazanie, z bezpiecznej odległości, pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości, na przykład dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej spisuje cztery ostatnie cyfry numeru z weryfikowanego dokumentu i na tej podstawie może wydać przesyłkę.
Odbiór paczki przy użyciu kodu PIN to kolejne, wdrożone przez Pocztę rozwiązanie. Jego realizacja jest możliwa po wprowadzeniu przez nadawcę numeru telefonu bądź adresu e-mail adresata, na który Poczta Polska przed doręczeniem przesyłki udostępnia 6 cyfrowy kod PIN. Przy odbiorze przesyłki wystarczy podać go kurierowi. Z jednorazowego kodu odbioru można skorzystać w usługach Pocztex, PACZKA+ oraz Paczka pocztowa.
Zobacz: T-Mobile: 15% rabatu na akcesoria Xiaomi w Happy Fridays
Zobacz: Oferta tygodnia w Orange: w duecie taniej
Źródło tekstu: Poczta Polska