DAJ CYNK

UPC - rozwój gigabitowego Internetu zmieni sposób konsumpcji cyfrowej rozrywki

orson_dzi

Taryfy, promocje, usługi

Immersive experiences, czyli zanurzenie w świecie cyfrowej rozrywki, to jeden z trendów, który w najbliższych latach będzie zyskiwać na znaczeniu dzięki rozwojowi ultraszybkiego Internetu, sztucznej inteligencji oraz wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Technologie na nowo zdefiniują cyfrową rozrywkę, która wkroczy także w takie obszary życia jak zdrowie czy edukacja – wynika z najnowszego raportu opracowanego przez infuture hatalska foresight institute we współpracy z UPC Polska. Eksperci wskazują, że technologia zapoczątkuje w rozrywce nową erę i przeniesie doświadczenia użytkowników na wyższy poziom.

Dostęp do Internetu jest podstawą naszej działalności. Obserwujemy dziś na rynku szybki rozwój technologii światłowodowych, w tym DOCSIS 3.1, a w niedalekiej przyszłości także 5G, które zapewniają pełne połączenie z internetem o bardzo wysokiej prędkości. To bardzo ułatwi klientom korzystanie z treści i rozrywki niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. To odpowiedź na bardzo silny trend, który obserwujemy, polegający na tym, że klienci chcą mieć dostęp do tych samych doświadczeń na wielu różnych ekranach. Moim zdaniem wszystkie ekrany są równe. Oznacza to, że ludzie chcą konsumować te same treści, bez względu na to, czy korzystają z telefonu komórkowego czy oglądają telewizję w domu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Redeleanu, prezes UPC Polska.

Jak wynika z raportu „Giga Entertainment. Przyszłość rozrywki w dobie gigabitowego internetu, IoT oraz MEC” opracowanego przez infuture hatalska foresight institute we współpracy z UPC Polska, 57% internautów oczekuje, że rozwój sieci gigabitowych spowoduje głębokie zmiany w cyfrowej rozrywce. Zapewni on nieograniczoną możliwość wykorzystywania formatu wideo w bardzo wysokiej jakości, w dowolnym miejscu i czasie, a także umożliwi natychmiastowe przesyłanie i pobierania dużej liczby danych i plików wideo oraz zapewni nowe doznania, których dostarczą technologie takie jak VR czy AR.

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość w przyszłości będą wykorzystywane nie tylko w grach komputerowych, lecz także w obszarach związanych z podróżami, edukacją czy komunikacją międzyludzką. Prawie połowa badanych internautów (43%), którzy mieli styczność z rozwiązaniami AR lub VR, jest zdania, że wkrótce będą one w powszechnym użyciu, przy czym 34%. uważa, że stanie się tak w ciągu najbliższych pięciu lat.

W raporcie UPC i infuture hatalska foresight institute wyodrębniono sześć głównych trendów w obszarze konsumpcji rozrywki, które będą się rozwijać najszybciej dzięki gigabitowym prędkościom oraz nowym technologiom. Są to m.in. immersive world, czyli technologie i rozwiązania, które umożliwiają oglądanie treści wideo w zanurzeniu, connected culture, czyli aplikacje, dzięki którym widz nie jest już tylko pasywnym odbiorcą, lecz także doświadcza kultury wszystkimi zmysłami, oraz digital journey, czyli technologie umożliwiające odkrywanie i podróżowanie po całym świecie w wymiarze cyfrowym.

Kolejny trend, czyli unlimited knowledge, umożliwi wykorzystanie technologii w edukacji. Eksperci wskazują, że już dzisiaj aplikacje oparte na VR i AR pozwalają dotykać pierwiastków chemicznych, spacerować po mieście sprzed 400 lat, a nawet przeprowadzać próbne operacje. Z kolei digital well-being opiera się na technologiach wykorzystujących zmysł dotyku w celu poprawy zdrowia psychicznego i samopoczucia użytkowników. Wirtualna rzeczywistość wykorzystywana w aplikacjach umożliwi np. medytację w wirtualnym ogrodzie Zen lub walkę z lękami i fobiami.

Co istotne, dzięki technologiom, a w szczególności dzięki pogłębieniu personalizacji i partycypacji, doświadczenia użytkowników zostaną przeniesione na wyższy poziom, a cyfrowa rozrywka będzie zapewniać inkluzywne doświadczenia bez względu na wiek, stan zdrowia czy pochodzenie.

Autorzy raportu wskazują, że obok nowych technologii rozwój rozrywki napędzać będą również czynniki społeczne, takie jak kultura nanosekundy i Fear of Missing Out (lęk przed tym, że coś nas omija), a także czynniki ekonomiczne, przede wszystkim coraz bardziej popularny model subskrypcyjny.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Newseria.pl