DAJ CYNK

Vectra podwyższała ceny wbrew umowom? Operator odpiera zarzuty UOKiK

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Vectra podwyższała ceny wbrew umowom? Operator odpiera zarzuty UOKiK

Dwa dni temu UOKiK poinformował o postawieniu zarzutów operatorowi Vectra za jednostronne wprowadzenie do umów klauzuli umożliwiającej podwyższenie opłat za usługi. Vectra nie zgadza się z oskarżeniami i przedstawia swoje stanowisko w tej sprawie.

Przedwczoraj UOKiK podał informacje o wszczęciu postępowania wobec operatora telewizji kablowej Vectra. Urząd zarzucił spółce, że jednostronnie dodała postanowienie do umów z klientami, na podstawie którego operator może podnosić wysokość abonamentu za internet i telewizję raz w roku. Wcześniejsze umowy nie przewidywały wprowadzenia tego rodzaju zapisów. Po kilku miesiącach klienci Vectry otrzymali informację, że ich abonament miesięczny wzrósł o 5 zł, co oznaczało opłatę roczną wyższą o 60 zł.

UOKiK zagroził nałożeniem na Vectrę kary do 10 proc. obrotu, nakazem zaniechania praktyki i usunięciem jej skutków.

Zobacz: Rząd chce pieniędzy z Twojej karty pre-paid? UOKiK zgłasza projekt

Vectra nie zgadza się z UOKiK

Po postawieniu zarzutów przez UOKiK Vectra wystosowała swoje stanowisko. Operator tłumaczy, że do decyzji o zmianie warunków umów z klientami zmusiły go zewnętrzne, niezależne okoliczności. Wśród nich Vectra wymienia wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii. 

Aby móc oferować naszym klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy inwestować w coraz nowocześniejsze i bardziej wydajne technologie. Inwestycje te stają się wyzwaniem, kiedy weźmiemy pod uwagę rosnącą inflację, która jest wypadkową wzrostu cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Warto także dodać, że opłaty za usługi telekomunikacyjne w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie. Wobec tych wyzwań zmuszeni byliśmy do wdrożenia koniecznych zmian

 – wyjaśnia Vectra w komunikacie.

Operator podkreśla, że wszyscy klienci, których dotyczą zmiany, otrzymują korespondencję, w której w otwarty sposób wyjaśniane są przyczyny podwyżek. Zmiana warunków dotyczy jedynie klientów mających umowy na czas nieokreślony, czyli z miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. 

Vectra przekonuje, że informacje te przekazywane są z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z abonentów i abonentek dostaje szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki. 

Biorąc pod uwagę te okoliczności, nie możemy zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK. Nasze działania są zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów, którzy mają możliwość odstąpienia od umów w odpowiednim czasie

 – przekonuje Vectra.

Operator zapowiada, że w najbliższych dniach złoży do UOKiK bardziej rozbudowaną argumentację merytoryczną szczegółowo uzasadniającą stanowisko spółki. Liczy też na szybkie rozwiązanie sprawy i rozwianie wszelkich wątpliwości.

Zobacz: Vectra przyspiesza do 1,2 Gb/s i wprowadza nowy modem Wi-Fi 6
Zobacz: Polsat i Discovery łamią przepisy antymonopolowe? UOKiK wszczął postępowanie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: KoolShooters z Pexels

Źródło tekstu: Vectra, UOKiK