DAJ CYNK

Vectra podnosi ceny. Część klientów zapłaci więcej

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

Vectra podnosi ceny. To przez inflację

Vectro zapowiada urealnienie opłat. Oznacza to wzrost cen dla klientów operatora, w tym z ofertą Multimedia Polska, którzy spełniają podane w komunikacie warunki.

Obecna sytuacja gospodarcza wymaga od nas urealnienia opłat, aby zapewnić naszym klientom usługi na oczekiwanym przez nich, wysokim poziomie.

– napisała Vectra w komunikacie

Proces dostosowywania opłat, o którym mowa wyżej, dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 roku i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 roku. Poziom planowanej waloryzacji, zgodnie z zapisami umów, wynika ze średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, podawanego przez GUS, który został opublikowany 15 stycznia 2024 roku i wynosi 11,4%. Wartość ta, jak informuje Vectra, jest niezależna od tej firmy, a podjęcie decyzji o podwyżce nie było łatwe.

Wdrożenie wyższych opłat ma pozwolić na dalsze zapewnianie klientom usługi na poziomie, jakiego oczekują od operatora, a także inwestowanie w usługi i rozwiązania poprawiające komfort korzystania z nich. Vectra wymienia między innymi:

  • Coraz większy zasięg Internetu z szybkością 1,2 Gb/s: według najnowszych danych, to już niemal 3 mln gospodarstw (1,4 mln w samym 2023 roku), co oznacza, że 73% sieci Vectry pozwala na oferowanie usług dostępu do Internetu z prędkością 1,2 Gb/s. Aktualnie dostęp z prędkością 1,2 Gb/s jest możliwy w ponad 600 miejscowościach (o ponad 100 więcej niż rok wcześniej).
  • Miejsce wśród liderów rankingów prędkości: dane SpeedTest.pl za 3Q2023 wskazują, że Vectra znajduje się na czołowej pozycji pod względem prędkości Internetu w Warszawie i jest numerem jeden w ponad 60 miejscowościach na terenie całej Polski. Zgodnie z rankingiem SpeedTest.pl za 2023 rok, Vectra oferowała średnią prędkość pobierania na poziomie 215 Mb/s. To stanowi wzrost o 22% w porównaniu do poprzedniego zestawienia – jeden z najwyższych prezentowanych w rankingu (wzrost prędkości pobierania z 176 do 215 Mb/s). Operator odnotował również największy postęp w kategorii wskaźnika PING, który spadł o 14%.
  • Inwestycje w doświadczenia klientów: w 2023 roku klienci Vectry uzyskali dostęp do sztandarowej aplikacji TV Smart GO na nowych urządzeniach – teraz znajdziemy ją na inteligentnych telewizorach firm Samsung i LG, urządzeniach Fire TV od Amazona oraz w Apple TV. Operator uruchomił także nowy serwis vectra.pl, gdzie użytkownicy mogą szybciej odnaleźć poszukiwane przez siebie treści i konfigurować usługi wedle indywidualnych potrzeb.
  • Cyfryzację i mniejsze zużycie papieru: większość klientów Vectry od 2023 roku może być obsługiwana w formie paperless, dzięki czemu firma oszczędza prawie pół miliona kartek papieru miesięcznie, równocześnie poprawiając bezpieczeństwo poszczególnych procesów.

Wszystkie powyższe działania są inwestycjami w utrzymanie jakości obsługi klienta na wysokim poziomie, a co za tym idzie – wymagają odpowiednich nakładów finansowych. Ceny dostępu do szerokopasmowego Internetu w Polsce są nadal jednymi z najniższych w Europie. W związku z tym, aby zachować tempo rozwoju firmy i najwyższą jakość świadczonych usług w obecnej sytuacji gospodarczej, konieczne jest urealnienie cen.

– argumentuje Vectra

Zobacz: Kto miał najszybszy Internet w Polsce? SpeedTest podsumował 2023 rok
Zobacz: Vectra zwróci klientom pieniądze. Chodzi o niechciane usługi

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Vectra, Shutterstock

Źródło tekstu: Vectra