DAJ CYNK

Virgin Mobile kończy z wygodną usługą, ale ma coś lepszego

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Virgin Mobile

W Virgin Mobile, marce telefonii należącej do spółki P4, sporo się ostatnio dzieje. Zmiany wprowadzane przez operatora wywołały niepokój niektórych użytkowników. Chodzi o doładowania w usłudze na kartę i kwestię PayPala.

W ostatnich dniach spółka P4 ogłosiła zmiany w ofercie Virgin Mobile. 28 lutego 2023 roku traci moc obecny regulamin ustalający kwestie doładowań. Operator wprowadził nowe zasady. 

Od marca użytkownicy ofert Virgin Mobile na Kartę stracą możliwość korzystania z serwisu samoobsługowego na stronie virginmobile.pl oraz w aplikacji mobilnej Klub Virgin Mobile. Strona internetowa dalej umożliwi doładowania jednorazowe, ale wszystkie inne operacje będą wymagały zalogowania się do aplikacji mobilnej Play24. W niej użytkownicy Virgin Mobile na kartę będą mogli na bieżąco śledzić stan swojego konta, doładować je czy aktywować i dezaktywować pakiety. 

Aplikacja Play24 pozwoli także na wybór doładowań cyklicznych. Operator daje do wyboru płatności kartą płatniczą, BLIK-iem, przelewem bankowym lub za pomocą usług Apple Pay i Google Pay.

Niepokój części użytkowników wywoła kwestia opłat dokonywanych poprzez subskrypcje PayPal. W zapowiedzi nowego regulaminu zabrakło tej usługi, choć była to pierwsza forma płatności cyklicznych w Virgin Mobile na kartę. Zapytaliśmy o to P4.

Koniec PayPal, będzie PayU

W odpowiedzi uzyskaliśmy informację, że płatności cykliczne będą realizowane poprzez system PayU, który zastąpi PayPal. Z wyjaśnień operatora wynika, że ze starej formy płatności korzystało niewielu klientów

Subskrypcje PayPal to metoda bardziej skomplikowana niż doładowania cykliczne PayU (wymagały na przykład posiadania konta PayPal i oferowały tylko jeden rodzaj płatności). Taka forma była dostępna jedynie w aplikacji mobilnej Klubu Virgin Mobile, a baza korzystających z niej klientów była znikoma

 – odpowiedział na nasze pytanie Krzysztof Sylwerski z biura prasowego P4.

Zmiana subskrypcji PayPal na doładowania cykliczne PayU jest jednym z efektów zapowiadanej przeprowadzki klientów z aplikacji Klub Virgin Mobile do Play24. Operator przekonuje, że przyniesie to korzyści, bo PayU oferuje trzy możliwe warianty doładowań automatycznych:

  • stała kwota co miesiąc,
  • stała kwota dzień przed utratą ważności konta,
  • dzień przed odnowieniem pakietu cyklicznego równowartością jego ceny.

Poza tym mechanizmem klienci mają oczywiście możliwość doładowania za pomocą Google Pay, Apple Pay, kartą płatniczą, przelewem bankowym czy korzystając z BLIK-a.

Zobacz: Play likwiduje taryfę w Virgin Mobile. Co z użytkownikami? (aktualizacja)
Zobacz: Play gasi światło w Virgin Mobile. Z tych promocji już nie skorzystasz

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: wł., P4