Ostatni tydzień marca przyniesie ważną premierę dla miłośników VoD. Apple szykuje do startu własną usługę, która będzie konkurować z Netfliksem, HBO Go oraz innymi serwisami streamingowymi.
Już 25 marca Steve Jobs Theater w sąsiedztwie Apple Park stanie się miejscem ogłoszenia nowej usługi Apple skupionej tym razem na VoD. Sugeruje to chociażby treść zaproszenia, jakim dzielą się amerykańscy dziennikarze technologiczni w serwisach społecznościowych. Gigant z Cupertino nie ma przed sobą łatwego zadania. Rynek zagospodarowany przez Netfliksa, HBO Go, Amazon i wiele innych podmiotów będzie wymagający.
Pierwsze sygnały o szykowanym przez Apple serwisie VoD pojawiły się już w ubiegłym roku, ale nabrały na sile pod koniec lutego. Wiemy, że amerykański gigant od dawna inwestuje sporo pieniędzy w produkcję własnych treści, podobnie jak robią to jego przyszli konkurenci. Jednak aby oddać skalę inwestycji konkurencji warto przytoczyć 12-13 mld dol. jakie wydał na ten cel Netflix w 2018 roku. Produkcja autorskich treści dla Prime Video od Amazonu pochłonęła w tym czasie 5 mld dol.
Zobacz: Wiosenna premiera Apple'a - mata ładująca AirPower. Słuchawki AirPods 2 też są już w drodze
Na obecnym etapie trudno spekulować o terminie startu usługi i jej dostępności w Polsce. Nie wiemy też nic o ewentualnej cenie miesięcznego abonamentu. Pozostaje nam cierpliwie czekać do ostatniego tygodnia marca.
Źródło zdjęć: Apple
Źródło tekstu: Tech Crunch