DAJ CYNK

WSA utrzymał rezerwacje 1800 MHz Mobylandu i CenterNetu

WitekT

Wydarzenia

19. listopada Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę PTC na decyzję Prezesa UKE dotyczącą rezerwacji częstotliwości 1800 MHz na rzecz Mobylandu i CenterNetu. Chodzi o decyzje z 23. kwietnia 2009 roku oraz poprzedzającą ją decyzję z 30. listopada 2007 roku, a wyrok jest nieprawomocny.

19. listopada Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę PTC na decyzję Prezesa UKE dotyczącą rezerwacji częstotliwości 1800 MHz na rzecz Mobylandu i CenterNetu. Chodzi o decyzje z 23. kwietnia 2009 roku oraz poprzedzającą ją decyzję z 30. listopada 2007 roku, a wyrok jest nieprawomocny.

Sprawa była rozpoznawana przez Wojewódzki Sąd Administracyjny po raz drugi. Pierwszy raz bowiem wyrokiem z dnia 11. lutego 2011 roku Sąd ten uchylił na skutek skarg złożonych przez PTC oraz Polkomtel skarżoną decyzję Prezesa UKE z 23. kwietnia 2009 roku oraz poprzedzającą ją decyzję z 30. listopada 2007 roku oraz wstrzymał wykonanie tych decyzji. Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z został następnie zaskarżony skargami kasacyjnymi do Naczelnego Sądu Administracyjnego przez Prezesa UKE, Polkomtel, PTC, Mobyland, Centernet oraz Krajową Izbę Gospodarczą Elektroniki i Telekomunikacji. Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 26. lipca 2012 roku umorzył postępowanie ze skargi kasacyjnej Polkomtelu, oddalił skargę kasacyjną PTC oraz uchylił skarżony wyrok WSA i przekazał temu Sądowi sprawę do ponownego rozpoznania.

W ustnych motywach wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny, odnosząc się do rozstrzygnięcia związanego z Polkomtelem, wskazał, iż operator ten cofnął skargę i wobec powyższego, postępowanie w tym zakresie należało umorzyć.

Natomiast w zakresie rozstrzygnięcia dotyczącego PTC sąd stwierdził, iż PTC w skardze sformułowała zarzuty głównie w oparciu o naruszenie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, a także jeden zarzut prawa materialnego.

Odnosząc się do zarzutu prawa materialnego, dotyczącego naruszenia art. 114 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego, Sąd stwierdził, iż przesłanki wskazane w tym przepisie podlegają de facto badaniu podczas przetargu, a nie w postępowaniu rezerwacyjnym. Skoro bowiem Prezes UKE ogłosił przetarg na określone częstotliwości, to w jego ramach badał, czy częstotliwości te są dostępne, mogą być chronione przed zaburzeniami elektromagnetycznymi oraz spełniają inne przesłanki wskazane w przepisie art. 114 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego. Dlatego też, w ocenie Sądu, PTC nie może skutecznie wywodzić w niniejszej sprawie zarzutu naruszenia tego przepisu.

Natomiast odnosząc się do zarzutów naruszenia przepisów postępowania administracyjnego, Sąd podniósł, iż nie były one zasadne. Wojewódzki Sąd Administracyjny wskazał, iż w niniejszej sprawie nie doszło w szczególności do naruszenia zasady dwuinstancyjności. Sąd podkreślił, iż skarżone decyzje wydawał co prawda ten sam organ, ale decyzja z 30. listopada 2007 roku została zaskarżona wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, co jest zgodne z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.

Odnosząc się z kolei do zarzutu PTC dotyczącego przewlekłości prowadzonego postępowania, Sąd podzielił w tym zakresie pogląd Prezesa UKE, iż niniejsze postępowanie nie dotyczy ewentualnej bezczynności lub przewlekłości w działaniu Prezesa UKE. Natomiast PTC w żaden sposób nie udowodniła, iż ewentualne naruszenie zasady szybkości działania organu mogło mieć wpływ na wynik sprawy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE, wł