Apple testuje wykorzystanie sztucznej inteligencji do zarządzania reklamami. Co to oznacza dla użytkowników?
Apple pracuje nad nową platformą reklamową. Jej głównym wyróżnikiem ma być wykorzystanie sztucznej inteligencji, którą najprawdopodobniej będzie odpowiedzialna za dobór ofert wyświetlanych poszczególnym użytkownikom.
Aktualnie nowe narzędzia mają być testowane w sklepie App Store, głównie w odniesieniu do reklam wyświetlanych w wyszukiwarce aplikacji. Wiele wskazuje jednak na to, że jest to dopiero początek. Redakcja Business Insider w oparciu o branżowe źródła spekuluje, że już niebawem gigant z Cupertino może wprowadzić reklamy do innych swoich usług oraz aplikacji.
Ten ostatni scenariusz byłby oczywiście niekorzystny dla użytkowników, jednak wydaje się całkiem prawdopodobny. Już kilka lat temu Mark Gurman donosił o planach wdrożenia przez Apple reklam do części swoich aplikacji systemowych, w tym m.in. Map i Podcastów. Jak na razie nie zostały one wcielone w życie, ale wygląda na to, że firma całkowicie ich nie porzuciła.
Zobacz: Apple szykuje zupełnie nowy produkt? Wniosek patentowy zdradza wszystko
Zobacz: Apple ma plan. Słuchawki zyskają nowe zastosowanie
Źródło zdjęć: Shutterstock
Źródło tekstu: 9to5Mac, Business Insider