DAJ CYNK

Automatyzacja SMS - nowa funkcja platformy SerwerSMS.pl

sirmark

Wydarzenia

Automatyzacja SMS to nowa funkcjonalność platformy SerwerSMS.pl. Połączenie powiadomień SMS z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi umożliwia sprawdzanie zachowań klienta na stronie internetowej oraz odpowiednią reakcję na podejmowane przez niego działania.
Dalsza część tekstu pod wideo
 
Automatyzacja SMS to nowa funkcjonalność platformy SerwerSMS.pl. Połączenie powiadomień SMS z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi umożliwia sprawdzanie zachowań klienta na stronie internetowej oraz odpowiednią reakcję na podejmowane przez niego działania.

Do tej pory wysyłana wiadomość tekstowa służyła głównie jako narzędzie informacyjne, za pomocą którego klient powiadamiany był o spotkaniach, promocjach, kodach rabatowych, specjalnie przygotowanych ofertach. Teraz dzięki remarketingowi wykorzystującemu zautomatyzowane powiadomienia SMS możliwe jest zbieranie danych liczbowych dotyczących np. liczby logowań czy wejść na stronę. Obserwując zachowanie użytkownika na monitorowanej stronie www możemy odpowiednio na nie zareagować, zachęcając go tym samym do dokonania zakupów na stronie internetowej.

Jak wyjaśnia przedstawiciel SerwerSMS.pl Daniel Zawiliński, cała innowacyjność polega na stworzeniu reguł, na podstawie których będą wysyłane wiadomości SMS (lub e-maile), jeśli tylko odwiedzający daną witrynę wykona określoną czynność, np. porzucając koszyk zakupów, otrzyma rabat w wysokości 20% na produkt w nim się znajdujący.

Przykładem mającym na celu zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym wykorzystaniu automatyzacji SMS, jest przesłanie oferty specjalnej na określony produkt lub usługę w przypadku, gdy dany użytkownik kliknie w niego kilka z razy, a następnie opuści stronę - mówi Daniel Zawiliński.

Nowa opcja dostępna jest dla każdego klienta platformy. Po wstępnej konfiguracji system wygeneruje kod śledzenia, który należy umieścić w kodzie źródłowym własnej strony. Dane o klientach są zbierane poprzez widżet lub za pomocą API Następnie za pomocą kilkunastu opcji można m.in zdefiniować do jakiej grupy będą zapisywane kontakty czy też ustalić opis pól formularza czy też tekst widoczny użytkownikowi po zapisie danych. Po zakończeniu konfiguracji, system generuje kod osadzenia elementu, który umieszcza się pod kodem śledzenia w miejscu, w którym widżet ma się pojawiać.

Wykorzystanie powiadomień SMS w procesie automatyzacji pozwala także w łatwy i przystępny sposób zbadać konwersję kampanii marketingowych. Aby sprawdzać na bieżąco efekty prowadzonych działań pierwszym krokiem, jaki należy zrobić jest ustalenie parametrów, które chcemy mierzyć. Dzięki temu zaczniemy gromadzić interesujące nas dane np. ilu użytkowników zalogowało się do systemu czy weszło na określoną zakładkę na www. Posiadając takie informacje możemy zweryfikować założenia kampanii, a także skuteczniej zaplanować kolejne działania.
Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: SerwerSMS, wł