DAJ CYNK

Facebook chce zarabiać na dzieciach

Marian Szutiak

Wydarzenia

Facebook chce zarabiać na dzieciach

Dla Facebooka dzieci w wieku od 10 do 12 lat są cenną, ale niewykorzystaną publicznością – wynika z badań firmy. Gigant społecznościowy chciałby jakoś spieniężyć to bogactwo.

The Wall Street Journal uzyskał wewnętrzne dokumenty Facebooka, z których wynika, że społecznościowy gigant stworzył specjalny zespół do badania tematu dzieci i zastanawiania się, w jaki sposób można na nich zarobić. Jeden z tych dokumentów podobno odnosi się do dzieci w wieku 10-12 lat, nazywając je cenną, ale niewykorzystaną publicznością. Dziecięce wydarzenia mają być środkiem napędzającym wzrost Facebooka.

Zobacz: Facebook odleciał. Ma kolejny pomysł jak wyciągnąć Twoje dane
Zobacz: Talibowie oskarżają Facebooka o brak wolności słowa

Inny dokument, na który powołuje się amerykański dziennik, datowany na marzec 2021 roku informuje, że Facebook zmaga się z globalną penetracją nastolatków, wskazując na coraz powolniejsze pozyskiwanie użytkowników w wieku kilkunastu lat. Do 2023 roku nastoletnia publiczność Facebooka może spaść o 45%.

Tymczasem lukratywny biznes Facebooka oparty na reklamach czerpie prawie cały zysk z wszechobecnego śledzenia użytkowników. Pozyskane w ten sposób dane serwis wykorzystuje do tworzenia wyczerpujących profili zachowań, używanych do "mikro-targetowania" reklam i mierzenia ich skuteczności. Amerykańskie prawo federalne zabrania zbierania danych należących do dzieci w wieku poniżej 13 lat, dlatego Facebook spędził lata szukając sposobu na przekonanie dzieci do korzystanie z jego usług, gdy tylko będą wystarczająco duże, aby móc je śledzić.

Według kolejnego z wyciekłych dokumentów Facebooka dzieci zaczynają korzystać z Internetu w wieku 6 lat. Ten fakt jest również łakomym kąskiem dla imperium Marka Zuckerberga. Środkiem na przyciągnięcie dzieci do mediów społecznościowych miał być Instagram Kids, jednak projekt został zawieszony. To z powodu raportu, według którego Facebook wiedział, dzięki wewnętrznym badaniom, że Instagram ma negatywny wpływ na zdrowie psychiczne niektórych nastoletnich użytkowników. Pogarszamy problemy z wizerunkiem ciała jednej na trzy nastoletnie dziewczyny – napisano w opracowaniu wyników tych badań.

Zobacz: Refarming pasma 700 MHz. Spektakularna akcja w Rykach z wykorzystaniem śmigłowca
Zobacz: Tim Cook nie lubi, gdy pracownicy Apple'a ujawniają tajne informacje

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Charlein Gracia / Unsplash

Źródło tekstu: The Wall Street Journal, Gizmodo