Mieszkanka Teksasu padła ofiarą przejęcia konta na Facebooku. Teraz do jej drzwi pukają nieznajomi, domagający się wydania przedmiotów rzekomo zakupionych od niej na portalu.
Monique Sherman użytkowniczka Facebooka z Teksasu twierdzi, że hakerzy uzyskali dostęp do jej konta i opublikowali różne przedmioty na sprzedaż pod jej nazwiskiem i adresem zamieszkania. Kobieta deklaruje, że używała platformy społecznościowej, gdy strona nagle poprosiła ją o ponowne podanie hasła do konta. Niestety wcześniejsze zabezpieczenie, które miała ustawione na profilu, nie zadziałało i nie była w stanie ponownie się zalogować.
Dzień później zaczęła jednak dostawać powiadomienia o sprzedaży różnych przedmiotów, których nigdy nie zamieszczała na Facebooku. Na jej profilu wystawiono szereg różnych rzeczy po niskich cenach, ale żadna z nich nie była własnością Sherman.
Dodatkowo użytkownicy Facebooka, którzy zakupili przedmiot zamieszczony na jej profilu, zgłaszają się teraz po ich odbiór. Twierdzą, że wymieniali z nią dużo wiadomości na Facebooku i w wiadomościach podano im jej adres zamieszkania jako miejsce gdzie przekazana zostanie zakupiona rzecz.
Jednym z przedmiotów, który został wystawiony na jej koncie była kanapa, po którą przyjechało dwóch mężczyzn. Twierdzili oni, że opłacili zakup i domagali się wydania przedmiotu. Dodatkowo na portalu społecznościowym zaczęły pojawiać się posty zawierające wizerunek jej profilu, mapę dojazdu do jej domu oraz groźby skierowane w jej stronę.
Bojąc się następnych wizyt i niemiłych spotkań z nabywcami, kobieta wywiesiła na swoich drzwiach wejściowych do domu skan fałszywych postów wraz z raportem policyjnym sporządzonym po zgłoszeniu przestępstwa. Montuje także nowy system bezpieczeństwa w swoim domu, na wypadek najścia wściekłych, oszukanych użytkowników Facebooka.
W przypadku przejęcia konta przez osoby trzecie, można zabezpieczyć profil z pomocą znajomych. Wystarczy przejść do sekcji Konta, których zabezpieczenia zostały złamane i zgłosić kradzież profilu do administratora portalu. Facebook poprosi zgłaszającego o dane logowania, które były wykorzystywane przed przejęciem oraz wysłanie skanu dokumentu potwierdzającego tożsamość w celu weryfikacji prawdziwości naszych danych i tego, że konto należało na osoby zgłaszającej.
Źródło zdjęć: Shutterstock
Źródło tekstu: KSNB Local 4, oprac. własne