DAJ CYNK

Fossil Group i CITIZEN połączyły siły dla lepszego rozwoju globalnego rynku smartwatchy hybrydowych

Marian Szutiak

Wydarzenia

Firmy Fossil Group i CITIZEN Watch Company ogłosiły właśnie, że nawiązały strategiczne partnerstwo licencyjne, którego celem jest powiększenie ogólnoświatowego rynku smartwatchy hybrydowych. Według prognoz ekspertów Juniper Research, do roku 2022 nastąpi znaczny wzrost sprzedaży inteligentnych zegarków.

- Nasze partnerstwo z CITIZEN, największym światowym producentem zegarków i mechanizmów zegarkowych, pozwoli nam zwiększyć świadomość korzystania ze smartwatchy hybrydowych - powiedziała Kosta Kartsotis, dyrektor generalny Fossil Group. - Współpraca jest wynikiem naszych inwestycji w technologię i pokazuje wypracowane przez nas możliwości w segmencie wearables i w całej branży. W połączeniu z CITIZEN zyskamy nową siłę rozwoju technologii i zwiększymy udział w rynku smartwatchy hybrydowych, wprowadzając nowe innowacyjne i wyjątkowe produkty oraz optymalizując koszty produkcji.

Fossil Group od 2016 roku definiuje w swoim portfolio kategorię smartwatchy hybrydowych jako zegarków, które przy zachowaniu klasycznej estetyki zegarka analogowego, oferują jednocześnie wiele technologicznych rozwiązań, m.in. dyskretne powiadomienia i funkcje monitorowania, bez konieczności ładowania urządzenia.

CITIZEN z kolei jest uznanym na całym świecie ekspertem od mechanizmów zegarkowych, który od wielu lat zajmuje się nowymi technologiami, a w 2006 roku wprowadził na rynek pierwszy w świecie zegarek z obsługą łączności Bluetooth. Sześć lat później firma stworzyła pierwszy zegarek z modułem Bluetooth zasilany baterią słoneczną - Eco-Drive, który nie wymaga wymiany baterii. W 2016 roku marka rozwinęła swoją dystrybucję na całym świecie i dodała nowe produkty do swojego portfolio. Firma na ten rok zaplanowała debiut najmniejszego i najcieńszego zegarka w świecie – EcoDrive Bluetooth. CITIZEN ma też wśród swoich produktów zegarek analogowy ze wskazówkami zasilanymi energią słoneczną.

- CITIZEN zamierza zdecydowanie wejść na szybko rozwijający się rynek zegarków inteligentnych - powiedział Toshio Tokura, prezes i dyrektor generalny CITIZEN. - Wchodzimy w to partnerstwo i w ten segment rynku z dużą determinacją. My, CITIZEN i Fossil Group łączymy nasze siły, aby stać się liderami w kategorii smartwatchy.

W ramach umowy obie firmy będą współpracować przy opracowywaniu innowacji w kategorii smartwatchy. Ponadto CITIZEN:

  • otrzyma dostęp do technologii smartwatchy hybrydowych Fossil Group,
  • będzie produkować mechanizmy do smartwatchy hybrydowych z wykorzystaniem technologii Fossil Group,
  • będzie sprzedawać mechanizmy do smartwachy hybrydowych oraz kompletne czasomierze na szerszym rynku zegarków.

Zobacz: IFA 2018: nowe zegarki Grupy Fossil
Zobacz: Czwarta generacja zegarków Fossil Q
Zobacz: Fossil i Puma ogłaszają współpracę

Ankieta
14%
7%
4%
13%
27%
2%
33%

Wszystkich głosujących: 493

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Fossil