DAJ CYNK

Google się ogarnął. Utemperuje reklamiarzy

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Wydarzenia

Google się ogarnął. Utemperuje reklamiarzy

Google w końcu weźmie się do roboty i zrobi porządek z natrętnymi i nieodpowiednimi reklamami. Użytkownicy smartfonów z Androidem mogą odetchnąć z ulgą.

Reklamy w Google to temat na osobną książkę. Użytkownicy smartfonów z systemem Android często natrafiają na sytuację, w której ich rozgrywka w grze mobilnej jest przerwana przez nachalne reklamy, które niejednokrotnie nie są w żaden sposób dostosowane do wieku odbiorcy. Teraz ma się to w końcu skończyć.

Koniec z uciążliwymi reklamami w aplikacjach w Google Play

W najbliższej przyszłości reklamy w Google czeka prawdziwa rewolucja. Koniec z trzyminutowymi nagraniami muzycznymi, reklamami aplikacji-wirusów i trailerami gier pokazującymi rozgrywkę nie mającą nic wspólnego z rzeczywistą. 

O rewolucji poinformował na twitterze Mishaal Rahman, edytor techniczny w Esper. Według niego zmiany wejdą w życie już wkrótce, bo 31 sierpnia 2022 roku. W najbliższej przyszłości wyskakujące reklamy pełnoekranowe, niezależnie od formatu i tego, czy pojawiają się spontanicznie, czy zostały wywołane przez użytkownika, będą musiały zamknąć się w ciągu 15 sekund. W przeciwnym wypadku nie będą spełniały nowych standardów Google i zostaną z miejsca usunięte. 

Google wdroży nowe zasady reklamowe do wszystkich aplikacji w sklepie Google Play. Dotyczy to również irytujących reklam w grach mobilnych. Firma chce to osiągnąć dzięki nowej sztucznej inteligencji, której zadaniem będzie właśnie filtrowanie reklam.

Zobacz: Zuckerberg wprowadza zmiany. Pokaże ci rzeczy, których nie chcesz
Zobacz: WhatsApp. Byli w tyle za konkurencją. Teraz wszystkich wyprzedzą

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Mishaal Rahman/Twitter