DAJ CYNK

Huawei nakazał partnerom usunąć swoje logo

Piotr Urbaniak (gtxxor)

Wydarzenia

Huawei nakazał partnerom usunąć swoje logo

Firma Huawei nakazała, aby jej partnerzy biznesowi usunęli ze swych produktów jej logo. Dlaczego? Zdaniem spółki znak był dotąd nadużywany.

Nie da się ukryć, że znana marka zawsze napędza sprzedaż. Nawet jeśli używana jest na wyrost. Tylko nie zawsze sprzyja to jej samej.

Taki właśnie wniosek miał wysnuć Ren Zhengfei, prezes i założyciel Huawei, prezentując raport za rok 2022 – donosi „Gizchina”. W rezultacie biznesmen wydał zakaz używania logo Huawei na produktach firm trzecich. Bez względu na to, ile technologii giganta z Shenzhen zawierają.

Źródło spekuluje, że bezpośrednią przyczyną takiej decyzji jest premiera samochodu Aito M5, który w materiałach promocyjnych widniał dotąd jako Huawei Aito M5.

Rzecz w tym, że choć firma Rena opracowała m.in. napęd i oprogramowanie, właściwym producentem pojazdu jest chińsko-amerykańska spółka Seres. W myśl prawa kompletnie od Huawei odrębna.

Ale nie chodzi tylko o Aito M5. Jak wynika z dostępnych informacji, z podobnymi problemami Huawei mierzy się także w sektorze IoT oraz szeroko pojmowanego smart home. Producenci wychodzą bowiem z założenia, że sam fakt integracji z ekosystemem HarmonyOS legitymizuje użycie logo Huawei, czytamy.

Oczywiście sprawa jest niejednoznaczna. Z jednej strony trudno się dziwić, że inwestujący grube miliardy w marketing Huawei nie chce pijawek. Z drugiej jednak nie wiemy, jakie były detale zawieranych z partnerami umów handlowych.

Pozostaje też kwestia samej marki Huawei. W pewnych częściach świata istotnie stanowi ona wartość dodaną, ale w innych, mając w pamięci narrację amerykańską, mogłaby chcieć zniknąć z innych niż handlowa przejrzystość względów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: astudio / Shutterstock

Źródło tekstu: Gizchina, oprac. własne