Według raportu Centre for Retail Research, handel internetowy w latach 2012 - 2015 będzie stanowił 19% całkowitej wartości sprzedaży - pisze Gazeta Prawna.
Raport zatytułowany "Sklep Przyszłości 2012-15" zamówiła w Centre for Retail Research Visa Europe. Respondentów (300 dużych i średnich detalistów z Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Norwegii, Szwecji i Wielkiej Brytanii) zapytano o przewidywany przebieg głównych zmian w całym handlu detalicznym w okresie do lat 2012-15.
Handel internetowy w latach 2012 - 2015 będzie stanowił 19% całkowitej wartości sprzedaży, przybędzie sklepów większych, ale za to obsługiwanych przez mniejszą liczbę pracowników, a w sklepach częściej będą wykorzystywane nowe technologie.
Według 50% badanych warunkiem koniecznym dla rozwoju nowych form zakupów jest wprowadzenie płatności elektronicznych i innych zaawansowanych technologii płatniczych.
Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Andrzej Maria Faliński twierdzi, że prognozowane19% jest zawyżone - Nie ma takiej potrzeby na rynku. Ogromny wolumen sprzedaży to żywność, a ta zawsze będzie kupowana w sklepach - mówi.
Źródło tekstu: Gazeta Prawna