Jawbone jeszcze kilka lat temu był drugim największym producentem elektronicznych opasek. Sama firma działała na rynku 18 lat. Ale po raz kolejny widzimy, że "firma z tradycjami" może zniknąć z rynku jak każda inna. Jawbone przechodzi do historii.
Firma była chwalona m.in. za wygląd swoich produktów, ale na rynku elektroniki noszonej coraz dotkliwiej przegrywała z Fitbitem, Samsungiem, Xiaomi czy Apple'em. Nie pomagały również problemy z jakością niektórych urządzeń.
Jawbone został założony w 1999 roku jako Aliph. Firma pierwotnie zajmowała się słuchawkami Bluetooth, dopiero później zaprezentowała swoje opaski. W ostatnim czasie próbowała znaleźć kupca na część swoich udziałów. Jawbone prowadził rozmowy z Fitbitem (z którym również znajdował się w sporze sądowym), ale okazało się, że oferta konkurentów była za niska.
Kierownictwo firmy powierzyło likwidację swojej firmy Sherwood Partners.
Źródło tekstu: Financial Times, wł