DAJ CYNK

Listonosze Poczty Polskiej wyposażeni w tablety

orson_dzi

Wydarzenia

Poczta Polska wprowadza nowy kanał obsługi mobilnej dla swoich klientów. Listonosze i kurierzy zostali wyposażeniu w ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów, a także 1500 padów.

Poczta Polska wprowadza nowy kanał obsługi mobilnej dla swoich klientów. Wyposażenie listonoszy i kurierów w ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów, a także 1500 padów do potwierdzania odbioru przesyłki w placówkach pocztowych, to nowe możliwości na zdalne świadczenie usług pocztowych, ubezpieczeniowych lub finansowych.

W listopadzie ruszył w Poczcie Polskiej projekt Mobilny Listonosz w ramach, którego kurierzy i listonosze Poczty Polskiej wykorzystują urządzenia mobilne w obsłudze klienta. Ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów umożliwi w przyszłości nadawanie przesyłek u listonosza lub kuriera. To także przyjmowanie opłat za paczki pobraniowe: dla sklepów internetowych, nadających paczki pobraniowe, nowa funkcjonalność zwiększa szybkość, z jaką pieniądze za tzw. "pobraniówki" trafią na konto e-sklepu.

Poczta Polska przygotowała także w ramach nowego systemu kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych zgodne z wymaganiami odnośnie doręczania pism sądowych, dotyczącymi Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Jest to system oparty na przeszło 3700 tabletach dla listonoszy i 1500 padach w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu bezpośrednio u listonosza na urządzeniu mobilnym (tablecie). Rozwiązanie to pozwoli skutecznie obsłużyć między innymi polski wymiar sprawiedliwości czy Izby komornicze. Poczta Polska od dawna świadczy usługę Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru.

Kilka tysięcy listonoszy i doręczycieli z tabletami i smartfonami dzięki wpięciu aplikacji w centralny system IT zarzadzania paczkami i listami od razu przekaże informację o doręczonej paczce. Taka wiadomość będzie on-line widoczna w systemie śledzenia Poczty Polskiej i w systemach nadawców przesyłek.

Nowe możliwości dostępne przy zastosowaniu tabletów i smartfonów otwierają przed Pocztą Polską świadczenie zupełnie nowych jakościowo usług i znacząco zwiększają konkurencyjność Poczty na krajowym rynku pocztowo-kurierskim.

Poczta Polska na bazie nowego systemu z tabletami i smartfonami chce rozwijać między innymi obsługę usług finansowych, w tym płatności za rachunki, wpłaty na rachunek bankowy, doładowania telefonów komórkowych, sprzedaż usług ubezpieczeniowych czy doręczanie przekazów pocztowych, ekspresów pieniężnych oraz innych usług pieniężno-bankowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Poczta Polska