Usługa MegaMuza to wspólny projekt Ericssona i Polkomtela, którego
celem jest dostarczanie ponad 9 milionom klientów sieci Plus GSM muzyki od największych koncernów muzycznych oraz niezależnych wytwórni
płytowych.
Wyróżnikiem usługi jest różnorodność oraz bogactwo treści - dzwonki monofoniczne, polifoniczne i realtone (fragmenty muzyki), grafika na telefony oraz wiadomości o artystach. W tym roku planowane jest rozszerzenie oferty o teledyski oraz pełne utwory muzyczne (tzw. full
tracks) z czołowych wytwórni. MegaMuza dostępna jest dla klientów Plusa na stronie www.plusgsm.pl/megamuza oraz w portalu WAP operatora.
MegaMuza powstała dzięki współpracy z Ericssonem, który podjął się zarządzania prawami autorskimi, integracji, utrzymania oraz rozwijania
i zarządzania zawartością platformy muzycznej dla Plusa.
Cieszymy się z możliwości zarządzania ofertą muzyczną Polkomtel, a także z faktu, iż największe koncerny muzyczne zdecydowały się na
współpracę z nami. Dzięki MegaMuzie klienci Plusa zyskali możliwość korzystania z najwyższej jakości usług muzycznych - powiedział Lars E. Svensson, prezes polskiego oddziału Ericssona.
Plus dostrzega duży potencjał w sprzedaży muzyki poprzez telefony komórkowe. Rozwój terminali mobilnych związany jest nie tylko z
obsługą nowych usług telekomunikacyjnych, jak MMS czy PTT, ale również z rozszerzeniem ich użyteczności o funkcje kamery lub odtwarzacza
muzyki. Dzięki wzrostowi dostępności telefonów wyposażonych w te dodatkowe funkcje patrzymy z optymizmem na perspektywy rozwoju dystrybucji muzyki. Współpraca z Ericsson nad MegaMuzą zapewnia realizację planów w tym zakresie na światowym poziomie - powiedział Mirosław Bielicki, wiceprezes Zarządu Polkomtela.
Spersonalizowana platforma muzyczna firmy Ericsson jest najczęściej używaną przez operatorów telefonii komórkowej tego typu aplikacją na świecie.
Aplikacje z zarządzaniem zawartością są częścią usług z zakresu managed services, których liderem jest firma Ericsson. Operatorzy
otrzymują usługę muzyczną ze światowej klasy zawartością w ramach pięciu kategorii: muzyka, gry, wideo, pakiety multimedialne oraz pobieranie danych.
Źródło tekstu: Ericsson