DAJ CYNK

[Aktualizacja III] Pierwszy dzień wiosny przywitał użytkowników Virgin Mobile awarią sieci

Marian Szutiak

Wydarzenia

Poranek 21 marca przywitał klientów Virgin Mobile awarią sieci. Użytkownicy zgłaszali problemy z połączeniami telefonicznymi, wiadomościami SMS oraz dostępem do Internetu.

Osoby posiadające telefon w Virgin Mobile, korzystającej z nadajników sieci Play, ale poza tym niezależnej (od kilku miesięcy) zgłaszały od rana problemy z zasięgiem. Awaria miała charakter ogólnopolski, a najwięcej zgłoszeń pochodziło z obszarów o największej gęstości zaludnienia - z dużych miast (mapka poniżej - stan z godziny 9:20).

Zobacz: [Aktualizacja] Virgin Mobile Polska stał się pełnym MVNO. Z operatorem sieci Play łączą ich tylko nadajniki

Jak podaje serwis Bankier.pl, rzecznik prasowy Virgin Mobile Mateusz Piotrowski powiedział, że sieć jest świadoma problemu (awaria rozpoczęła się w nocy z środy na czwartek) i pracuje nad jego rozwiązaniem. Z ostatnich doniesień użytkowników sieci wynika, że podjęte działania są skuteczne, a dostęp do sieci powoli wraca do normy. Jednocześnie Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play poinformował, że przyczyna awarii nie leży po stronie fioletowego operatora.

Zobacz: Virgin Net, czyli internet mobilny od Virgin Mobile. Pakiety 60 GB oraz 120 GB. Ceny od 25 zł miesięcznie
Zobacz: Abonament w Virgin Mobile: za 14 zł masz nielimitowane rozmowy i SMS-y, a za Internet płacisz zgodnie z ilością przesłanych danych
Zobacz: Virgin Mobile z najlepszą obsługą klienta wśród polskich operatorów?

Aktualizacja

Otrzymaliśmy oświadczenie Mateusza Piotrowskiego z Virgin Mobile dotyczące awarii. Oto jego treść:

W nawiązaniu do awarii, która miała miejsce dziś w nocy, informujemy, iż w jej wyniku niedostępne są chwilowo usługi Virgin Mobile dla większości naszych klientów. Awaria spowodowana była (brakiem - przyp. red.) komunikacji między systemem Virgin Mobile a siecią radiową. W chwili obecnej pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem wszystkich usług. 

Jednocześnie informuję, że w wyniku tej sytuacji awarii nie uległa infolinia Virgin Mobile, która pracuje normalnie. Wydłużony czas oczekiwania związany jest z dużą liczbą telefonów od klientów.

Aktualizacja II

Virgin Mobile informuje, że udało się przywrócić działanie 70% sieci. Cały czas trwają prace nad ponownym uruchomieniem usług dla wszystkich klientów.

Aktualizacja III

W nowym komunikacie operator informuje o zakończeniu awarii. Od godziny 15 wszyscy klienci mają już możliwość korzystania z usług. Problemy rozpoczęły się o godzinie 4:50 podczas nocnych prac utrzymaniowych. Virgin Mobile planuje przeprosić każdego klienta i przekazać mu z tej okazji prezent. Szczegóły pojawia się w SMS-ach wysyłanych przez operatora. 

Pragniemy przeprosić wszystkich naszych klientów, którzy w dniu dzisiejszym pozbawieni byli dostępu do naszych usług. Była to pierwsza w historii Virgin Mobile tak poważna awaria, która dodatkowo miała miejsce w środku nocy. Bierzemy odpowiedzialność za tę sytuację i zrobimy wszystko, co niezbędne, aby nie powtórzyła się w przyszłości

- powiedziała prezes Virgin Mobile, Grażyna Piotrowska-Oliwa.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: bankier.pl, downdetector, wł